• 23.05.11, 17:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Komisjoni viimane hoiatus raudteeohutuse direktiivi täitmiseks

Euroopa Komisjon nõuab kümnelt liikmesriigilt, sealhulgas Eestilt, ametlikult raudteeohutuse direktiivi viimase muudatuse täielikku rakendamist, et tõhustada Euroopa raudteede turvalisust.
Kümme liikmesriiki ei ole suutnud viia siseriiklikke õigusakte direktiiviga vastavusse, nende seas ka Eesti. Lisaks Eestile ei ole kohustust täitnud Austria, Leedu, Luksemburg, Madalmaad, Poola, Rootsi, Rumeenia, Saksamaa ning Ühendkuningriik – kõigile neile liikmesriikidele andis Euroopa Komisjon kaks kuud olukorra parandamiseks. Juhul kui liikmesriigid ei suuda õigusnorme vajalikul moel muuta, võib komisjon pöörduda Euroopa Kohtu poole.
Direktiivi eesmärk on suurendada Euroopa raudteetranspordisüsteemi turvalisust ning sellega nähakse ette õiguslik alus veeremi hooldust käsitlevale ühisele raamistikule. Liikmesriigid pidid direktiivi oma siseriiklikku õigusesse üle võtma 24. detsembriks 2010 ja teavitama komisjoni riigisisestest rakendusmeetmetest.
Direktiivi ühe olulise sättega nähakse ette, et hoolduse eest vastutavale üksusele antud sertifikaat kehtib kõikjal Euroopa Liidus. Nimetatud sättega tunnustatakse hoolduse eest vastutavate üksuste võrdsust ning selle eesmärk on suurendada kogu ELis raudteede turvalisust ja tagada raudteesüsteemi koostalitlusvõime.
Direktiivi rakendamata jätmine takistab vajaliku turvalisustaseme saavutamist. See ei mõjuta mitte ainult neid liikmesriike, kes ei ole direktiivi veel rakendanud, vaid ka kogu Euroopa ühtset raudteepiirkonda tervikuna.
Kui nimetatud liikmesriigid oma õigusakte kahe kuu jooksul ei kohanda, võib komisjon pöörduda Euroopa Kohtu poole.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele