Siin ei saa rääkida ainult Jaapani autodest, viimase paari nädala jooksul esile kerkinud tarneraskused on tõsine probleem, ütles AMTELi juht Jaak Uudla.
"Tarneraskused kerkisid esile viimasel paaril nädalal ja kui kaua need kestavad, ei oska öelda. Paari-kolme kuu pärast tootmine Jaapani tehastes ehk laabub," arutles Uudla.
Kui aasta alguses prognoosis AMTEL uute autode müügiks pisut üle 15%, siis sel kolmapäeval ütles Uudla, et tõenäoliselt kerkib müük mullusega võrreldes rohkem kui 20%.
"Ma seda rohkem kui 30%-list kasvu küll ei usu, kuid liisingufirmade optimism annab ka meile rohkem lootust," kommenteeris Uudla Nordea panga hiljutisi väljaütlemisi.
Swedbank näeb 2011. aasta automüüki aga veelgi roosamalt: uute autode müük võib panga hinnangul kasvada mulluselt 8840 sõidukilt lausa 15 000-20 000 autoni.
Uudla sõnul sõltuvad uute autode müüginumbrid paljuski liisingufirmade lahkusest ja liisinguandjad on mullusega võrreldes tunduvalt lahkemaks muutunud.
"Automüük ei ole veel midagi hiilgavat heade aegadega võrreldes, kuid majanduskeskkonnas on midagi muutunud. Keerulistel aegadel ei saanud autopargi uuendamiseks liisingut isegi väärt firmad, aga nüüd tundub, et (liisingufirmade rahakotirauad - toim) on seal avanenud," märkis ta.
Vaatamata majanduslikult rasketele aegadele pole Eesti autoostjad suuremaid sõidukeid väikeautode vastu välja vahetama hakanud, lisas Uudla.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aprillis jätkus uute autode müügi kiire kasv Eestis - uusi sõiduautosid müüdi kaks, tarbeautosid kaks ja pool korda enam.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.