Eesti Post plaanib oma pakiautomaatide võrgustiku saada püsti aasta esimeses pooles ning laieneda tänavu ka piiri taha.
Eesti Post lubas eelmisel aastal pöörata tähelepanu koostööle internetipoodidega ning siseneda pakiautomaatide turule. Kullerteenuste käivet suudeti kasvatada 30%, pakiautomaatide võrgustik lubatakse Eestis ja Baltikumis välja arendada tänavu.
Möödunud aasta alguses
Äripäeva infolehele Transport ja logistika antud intervjuus ütles ASi Eesti Post logistikadivisjoni juht Ansi Arumeel end uskuvat, et lähiaastatel hakkab e-poodide arv jõuliselt kasvama.
See peaks suurendama ka Eesti Posti e-poodide klientide arvu, mis toona oli 400. Selles lühiintervjuus ütleb Arumeel, et klientide arv ei ole kasvanud, küll aga käive.
Teise eesmärgi puhul, pakiautomaatide võrgustiku laienemine, lubab Arumeel kiireid arenguid tänavu esimese poolaasta jooksul.
Eelmise aasta alguses antud intervjuus rääkisite, et Eesti Post pöörab tähelepanu koostööle internetipoodidega (kui kiiresti kasvavale sektorile), et panna internetiärid kasutama Eesti Posti logistikasüsteemi (laoteenus ja kauba toimetamine kliendile). Tol hetkel oli Eesti Posti kliendiks ligi 400 netiäri. Kui palju on aasta jooksul Eesti Post netiärisid klientideks juurde saanud ja kas on selles valdkonnas ka mingeid teenuste uuendusi?
Võrreldes eelmise aasta algusega on Eesti Posti pakiteenuseid kasutavate netipoodide hulk samas suurusjärgus – üle 400 netipoe. Uusi poode on juurde tulnud, kuid mitmed väikesed on oma tegevuse lõpetanud.
Samal ajal on kullerteenusena edastatavate saadetiste käive kasvanud ligi 30%, seega on kaugmüügi sektori areng ilmne. Suurenenud on samuti nende netipoodide arv, kes kasutavad kompleksteenust – lisaks saadetiste kättetoimetamisele ka meie laoteenust.
Uuendustest võib välja tuua uue B2C saadetise edastamise teenuse turuletoomise – pakk saadetakse väljastamiseks kauba tellija valitud postiasutusse, mis on tema igapäevast tegevust ja liikumispiirkonda arvestades kõige lähem ja mugavam.
Eesti Posti üheks suuremaks investeeringuks pidi möödunud aastal olema pakiautomaatide teenuse turule toomine, seda nii Eestis kui ka Lätis ja Leedus. Kas plaanitud investeering on tehtud ja kui kaugele on Eesti Post pakiautomaatide teenusega jõudnud? Kui palju on sundinud plaane muutma konkurendi tekkimine Läti turul, kus PostService on lubanud juba tänavu jõuda saja pakiautomaadini (lisaks on pakiautomaadi teenust pakkumas ka riiklik postifirma Läti Post)?
Lähiaastatel panustab Eesti Post uutesse lahendustesse, peamiselt investeeritakse logistika- ja infologistikavaldkonda, et tagada ettevõtte kasv ning
püstitatud eesmärkide täitmine. 2010. aastal oli investeeringute maht 17 miljonitkrooni (1,1 mln eurot), 2011. aastaks on maht 150 miljonit krooni (9,6mln eurot).
Pakiautomaatide võrgustik on plaanis püstitada 2011. aasta esimesel poolaastal. Baltikumi laienemist alustame samuti 2011. aastal.
Seotud lood
Pakiautomaatidega muu hulgas ka Läti turule laienev Eesti Post sai lõunanaabrite juures veel ühe konkurendi. Nimelt rajas kohalik ettevõte PostService seal juba oktoobris oma pakimaatide võrgustiku.
Eesti Posti nõukogu kinnitas täna järgmise aasta eelarve. Postifirma jätkab kahanemist - järgmise aasta plaanitav käive 704 mln krooni jääb viie protsendi võrra tänavusele alla. Firma investeeringud kümnekordistuvad.
Alates eilsest käivitas Eesti Post Tallinnas Viru keskuses oma esimese pakiautomaadi, teatab postifirma.
Eesti Posti pakiautomaadid tarnib Poola postihiid. Partnereist saavad aga Lätis konkurendid, sest sinna turule tahavad laieneda mõlemad.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.