Eelmüügist soetatud sõidutalonge, millel on hind kajastatud ainult kroonides, saab kasutada ühistranspordis sõidu eest tasumisel kuni 2011. aasta lõpuni.
Vajadusel saab pileti ka peale 1. jaanuari 2011 ühissõiduki juhi käest osta, aasta esimesel kahel nädalal on võimalik tasuda nii kroonides kui eurodes.
Eesmärgiga ühissõidukijuhti piletimüügi protsessiga võimalikult vähe koormata, tuleb piletiostjal kahe vääringu paralleelkäibe perioodil arvestada asjaoluga, et juhid arveldavad korraga ühes vääringus – st. kui pilet ostetakse kroonides, saab ostja ka tagastusraha kroonides. Ühtlasi paneb transpordiamet ühistranspordi kasutajatele südamele, et sõidukijuhilt pileti ostmisel leitaks võimalikult täpne raha ning ei pakutaks juhile suuri eurokupüüre.
Kõik aasta lõpul ostetud perioodipiletid kehtivad piletil märgitud perioodi lõpuni.
Ühistranspordi piletihinnad jäävad järgmisel aastal praegusele tasemele – hinnad on eurodesse ümber arvutatud reeglina sendi täpsusega.
"Seega ühistranspordi kasutamine praeguste kroonihindadega võrreldes ei kalline,“ rõhutas abilinapea Taavi Aas. „Hoopis vastupidi - tulenevalt linnavalitsuse seatud prioriteedist eurole üleminekul kaupade ja teenuste hindu mitte tõsta on piletihindu mõnevõrra hoopis tarbija kasuks korrigeeritud.“
Ühissõidukites sularahaga arveldamist lihtsustamaks langetati märgatavalt kolme piletitüübi hinda - soodus- ehk lisatalong eelmüügist 7 kroonilt 0,40 euroni (6,30 krooni); soodustalong ühissõidukist 13 kroonilt 0,80 euroni (12,50 krooni) ja lisatalong ekspressbussis 7 kroonilt 0,40 euroni (6,30 krooni).
„Otsustasime nende piletitoodete hindu ühissõiduki graafikus püsimise huvides ja arveldamise lihtsustamise eesmärgil tarbija kasuks ümardada,“ ütles Aas.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.