Nädalavahetusel Läänemerel toimunud laevapõlengu kahjusid saab kindlustus korvata sel juhul, kui sõidukid omavad kaskokindlustust ning sõidukis olev kaup on kindlustatud veosekindlustusega.
ERGO kindlustusdirektor Sven Freibergi sõnul sisaldub tuleõnnetuse kaitse automaatselt iga kasko- ja veosekindlustuslepinguga. „Et kaitsta kaupa sarnaste tuleõnnetuste eest, tuleb kaup kindlustada veosekindlustusega või siis palgata väga hea advokaat, kes laevaliinilt või õnnetuse põhjustajalt tekkinud kahjusumma välja nõuab.
Tuleb tõdeda, et kauba kindlustamine on Eestis üsna vähelevinud praktika, mistõttu ka antud laeval olnud kauba omanikud võivad olla sunnitud laevapõlengu kahjud ise kandma,“ ütles Sven Freiberg.
Samas vedaja vastutuskindlustus korvab kahjud vaid juhul, kui kahjud on tekkinud vedaja süül. „Juhul, kui sõidukite omanikel ehk vedajatel on sõlmitud vaid vedaja vastutuskindlustus, siis ei saa kindlustus abikätt ulatada seni, kuni pole tuvastatud, et põleng tekkis konkreetse vedaja süül.
Antud juhtumi analoogiks oleks olukord, kui põlema süttib sõiduk, millel on vaid liikluskindlustus, mis katab kolmandatele osapooltele tekkinud kahjud ja isikukahjud. Ka sel juhul jäävad sõiduki põlengu ja sõidukis oleva kauba kahjud omaniku kanda, sest selle riski vastu pole end lihtsalt kindlustatud.“
ERGO Kindlustus omab 50% veosekindlustusturust ja 60% vedaja vastutuskindlustuse turust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Paari päeva eest tuleõnnetusse sattunud Leedu laeval oli ka mitmeid eestlasi, tänaseks on If Kindlustuse poole pöördunud Eestist kolm klienti, kelle sõidukid said kannatada.
RSA veosekindlustuse turuosa on kasvanud võrreldes möödunud aastaga üle nelja korra 18 protsendini turu kogumahust.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.