Amserv Auto tegevjuhi Mart Mägi tõdemusel osutab märtsikuine automüügi paranemine peale hooajateguri ka toibuvale majandusele. Elavnemine algas just märtsi lõpus.
"Erasõidukite müügis tõid elavnemise just märtsi kaks viimast nädalat - nii uute kui kasutatud autode seas," seletas Mägi. Samas hinnatase on stabiliseerunud juba aastavahetusel ja paistab edasi püsivat. "Ei tõusu ega langust," lisas ta.
Milles peituvad põhjused?
"Esimene põhjus on kindlasti autopargi vananemine. Eestil on üldse muu Euroopa taustal vana autopark. Teiseks paistab, et rahvale on raha juurde tekkinud," loetles ta põhjuseid. Liskas on oma osa loomulikult ka kevadel, mis hooajana lisab tavaliselt automüügile mõneti vunki.
"Huvitav on see, et eestlane valib endale ikka väikekeskauto või keskauto. Väikeautosid ei kiirustata ostma," imestas ta.
Miks?
"See on puhtloogiline tarbija käitumine. Sõites eelnevalt väikekeskklassi või keskklassi autoga, on psühholoogiliselt raske nö tagasi astuda. Erasõiduki ost on suuresti emotsionaalne tegu, tarbesõiduki puhul mängib suuremat rolli majanduslik kaalutlus," selgitas Mägi.
Tarbesõidukite müügis on kasv samuti tuntav. Ehkki selle tehing võtab aega, on elavnemine tema kinnitusel täiesti olemas. Autosektoris on tarbeauto majandustundlikeim indikaator "Majandusolude muutudes tarbesõiduk esimena kukub ja tõuseb," lisas ta.
Nüüd on minevaim tarbesõiduk väikekeubik kaubaruumimahuga alla 4m3. "Ühelt poolt on siin oma osa kevadisel hooajal, teiselt poolt on tunda, kuidas äriettevõtted on hakanud elavamalt ostma," rõõmustas Mägi.
Kuidas edeneb aprillimüük?
"Aprill... tundub, et läheb märtsist mööda," teatas ta optimistlikult peale hetkelist tulemuste uurimist.
Mis saab automüügist sel aastal edasi?
"Turg liigub ootust mööda. Ootame, et sügisel tõuseb müük veelgi. Samas kui seni jäi sügishooaeg kevadisele veidi alla, siis sel aastal tulevad mõlemad võrdsed."
Kui suur võiks jämedalt tulla näiteks aprillimüük?
"Kui 2009. aastal oli uute sõiduautode müüginäitaja 942, siis tõenäoliselt jõuame eelmise aasta aprilli tasemele. Samas näiteks mai 2009 oli kukkumine, siis oli müügiarv 669. Kuid nüüd loodame, et aprillis, mais, juunis oleme 800 tuuris, Sügis peaks tulema 800 ja pluss - no igatahes parem kui eelmine aasta," oli Mägi lootusrikas.
Seotud lood
Esimene kevadkuu märts pani uute sõiduautode müügi Eestis kasvama. Ehkki eelmise aasta märtsile jääb tulemus alla, on müüginäitajad oktoobrist veebruarini ületatud, ilmneb Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tulemustest.
Ehkki võrreldes 2009. aasta märtsiga, müüdi Eestis 2010. aasta märtsis uusi tarbesõidukeid üle kümnendiku vähem, saavutati selle aasta alguskuude taustal poole paremad tulemused.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.