Eesti Raudtee ühelt poolt küll kaalub Vene rööpalaiuse 1520 mm asendamist Euroopa omaga 1435 mm, kuid samas on firmal ka rida kõhklusi ja kahtlusi.
"Me ei tea millisele informatsioonile on Siim Kallas oma väljaütlemistes tuginenud. Eesti Raudtee oma asendit rahvusvahelises logistilises ahelas nii mustades toonides ei näe ega olemasolevat raudteelaiust perspektiivituks ei hinda," oli segaduses Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
"Siim Kallas soovitab kaaluda üleminekut EL liikmesmaades levinud rööpmelaiusele ja seda me kindlasti ka kaalume. Et raudteelaiuse muutmine ei ole ainult äriline teema, vaid ka poliitiline, siis on siin vaja argumente laiemas kontekstis vaadelda ja läbi arutada," lisas ta.
Eesti Raudtee esindaja sõnul peavad enne Eestit raudteelaiuse muutmise kasuks otsuse langetama Läti ja Leedu ehk on vaja eeldust uue laiusega raudteeühenduse loomiseks Euroopa Liidu raudteevõrguga.
"Eks Rail Baltica tuleviku arengu etapid näe kaugemas perspektiivis muude variantide kõrval ka seda võimalust ette. Kuid enne tuleb selgeks teha millised kulud rööpalaiuse muutmisega kaasnevad, kas ja millist efekti see annab, kuidas ära tasub ning millistest allikatest finantseeritakse. Alles siis saab otsustada, millise variandi kasuks otsustda. Täna meil neile küsimustele üheseid vastuseid ei ole," aelgitas Glase.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas soovitas Eestil ikkagi minna üle Euroopa rööpalaiusele, ilmneb portaalist bb.lv.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.