Teisipäeval selgus 10 pakkumisest firma, kes uurib Euroopa rööpalaiusega rahvusvahelise raudtee rajamist Tallinnast Poolani, teatab Rail Baltica.
Teispäeval, 16. veebruaril kuulutati välja projekti „Euroopa standardrööpmelaiusega liini Rail Baltica (Eesti raudteelõiku) käsitlevad uuringud“ raames läbi viidud riigihanke tulemused.
Kuivõrd Rail Baltica uuringute projekti eesmärgid on kõigi kolme Balti riigi osas ühised, viidi projekti teostatavusuuringute hange läbi ühiselt. Riigihanke läbiviimise eest vastutas Läti Vabariigi Transpordiministeerium.
Riigihankele laekus kokku 10 pakkumust, millest osutus edukaks AECOM Limited pakkumus summas 360 000 eurot. Vaidlustusi Läti Riigihangete Ametile saab esitada kuni 1. märtsini 2010. Hankelepingu allkirjastamiseni loodetakse jõuda 15. märtsiks 2010.
Konsultant peab lepingu allkirjastamisele järgneva 10 kuu jooksul igakülgselt analüüsima võimalusi 1435 mm rööpmelaiusega raudteeliini ehitamise võimalikkust Leedu-Poola piirist kuni Tallinnani ning andma Eesti, Läti ja Leedu valitsustele vajaliku sisendinfo Rail Baltica edasiseks arendamiseks vajalike otsuste langetamiseks.
4. detsembri 2008. aasta otsusega nr K(2008)7494 toetab Euroopa Komisjon projekti „Euroopa standardrööpmelaiusega liini Rail Baltica (Eesti raudteelõiku) käsitlevad uuringud“ Euroopa Liidu TEN-T programmist 50% ulatuses.
Seni on Eestis valitsev laiarööpmeline, 1520 mm rööpavahega raudtee. Sama mõõt on kasutusel Vaiksest Ookeanist Läänemere kaldani ja Kasahstanist Murmansikni. Euroopa mõõt oli kasutusel Eestis ka enne punaokupatsiooni.
Seotud lood
Euroopa parlamendi turismi- ja transpordikomitee liige Vilja Savisaar kinnitas täna Tallinnas, et kiirraudtee Rail Baltica on jätkuvalt Euroopa Liidu prioriteetide seas.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.