• 13.08.09, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: mida teha, kui äripartner keeldub tarnimast?

On teil ette tulnud, et mõni tarnijatest keeldub teile müümast teie tegevuseks vajalikku kaupa või teenust, sest on sõlminud teie suurima konkurendiga eksklusiivse lepingu?
Või keeldub mõni suurtarnija teile kaupasid või teenuseid müümast ilma mõjuva põhjuseta? Või olete te ise otsustanud ilma otsese põhjuseta keelduda mõnele kliendile kaupade müümisest või teenuse osutamisest?
Kui mõni eelnevalt loetletud olukordadest tuleb teile tuttav ette, siis teadke, et sellised tegevused võivad olla ebaseaduslikud.
Vanasõna ütleb, et küsija suu pihta ei lööda. Samas on kaupmeestel võimalik vastata küsijale eitavalt, osutades ühele lepinguvabaduse aluspõhimõttele, mille kohaselt on isikutel õigus ise otsustada, kas, kellega ja millistel tingimustel nad tehingu sõlmivad. Siiski võib selline tehingust keeldumine mõnikord endaga kaasa tuua konkurentsiõiguse rikkumise.
Konkurentsiõigus ei luba üldjuhul tehingu sõlmimisest keelduda, kui tehingu üheks osapooleks on turgu valitsev ettevõte. Tehingust keeldumine võib esineda mitmel kujul, kuid kõige tavalisemalt on selleks a) otsene keeldumine tehingu tegemisest, b) tegevus, mis ebaausate kauplemistingimuste kaudu viib tehingust keeldumiseni või c) teatud kliendi diskrimineeriv kohtlemine (nt. venitamistaktika tarneprotsessis).
Juhul, kui sellise turgu valitseva ettevõtte käitumise tulemusena satub ostja ilmselt, koheselt ja oluliselt halvemasse konkurentsiolukorda või teda ähvardab oht olla turult välja tõrjutud, tuleks küsida endalt, kas see ettevõte on oma turupositsiooni kuritarvitanud? Kui vastus on jaatav, siis edasine sõltub juba teist endist – kas talute jätkuvat ebaõiglust või võtate ette vajalikud sammud rikkumise lõpetamiseks.
Autor: Kaupo Lepasepp, Ivar Kurvits

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 09:44
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele