Estonian Airi nõukogu esimees Olev Schults kinnitas, et SASi esindajad Estonian Airi nõukogus ei hääletanud lennufirma kahe hoone müügi küsimuses SASi tütarfirmale.
Schultsi sõnul on vale ja korporatiivne labasus "Eesti Päevalehe" artikli pealkirja väide, nagu oleks SAS otsustanud Estonian Airi kinnisvara oma tütarfirmale anda.
“Estonian Air müüb oma kinnisvara turul ja tehingu toimumise ja juhatuse mandaadi lepingu sõlmimiseks otsustas nõukogu, kusjuures SASi esindajad nõukogus ei hääletanud,” rõhutas Schults. Ta lisas, et viimasel nõukogul osales ainult üks kolmest SASi esindajast, kes võimalikku huvide konflikti silmas pidades hääletusest osa ei võtnud.
Avatud turul konkureeriva eraettevõttena peab Estonian Air Schultsi sõnul, vähemalt nii kaua, kui tema nõukogu juhib, lähtuma põhimõttest, et tuleb iseseisvalt hakkama saada. Nii on tema sõnul täiesti normaalne ja tavaline, et rasketel aegadel tuleb oma kohustuste koormat võimalusel vähendada. „Kui seda saab teha põhitegevuseks mittekriitilise vara müügi kaudu, tulebki seda teha,” ütles Schults ja märkis, et võimalused laenuturgudelt selleks vahendeid saada oleks nullilähedased.
"Siinjuures on oluline meenutada, et selle aasta 27. veebruaril, kui ettevõtte omanikud otsustasid kaasata täiendavaid vahendeid ettevõtte likviidsusse ning investeeringuteks, küsis ettevõtte juhatus omanikelt ca 150 miljonit rohkem, eesmärgiga tagastada SASi omanikulaenud. Omanikud ei toetanud juhatuse soovi ning see tähendas nii ettevõttele kui selle omanikele, et ettevõte peab leidma iseseisvalt lahenduse oma kohustuste katmiseks," selgitas Schults.
Schults rääkis, et institutsionaalsete kinnisvara investorite kõrval uuris Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas ka Tallinna Lennujaama võimalikku huvi, kes seda toona üles ei näidatud. Air Maintenance Estonia jaoks on ostusoov ilmselt strateegilise väärtusega ja küllap see oli ka põhjus, miks Estonian Air sealt muidu kehva turu tingimustes mõistlikud tingimused sai.
„On otsene vale ka väita, et Eesti riiki nõukogus esindavad nõukogu liikmed asjast midagi ei teadnud. 27. juulil toimunud nõukogu oli juba teine järjestikune nõukogu, mis teemaga tegeles. Samuti saan ma väita, et asjast oli teadlik ka Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, olgugi, et ettevõtte oma vara realiseerimine on nõukogu, mitte aktsionäride pädevus,” ütles Schults.
Estonian Airi nõukogu esimees nimetas lennufirma ümber juba mõnda aega punutavaid intriige kahetsusväärseteks ja on samas kindel, et erakapitalile kuuluv Estonian Air on nii tugev ettevõtte, et ei lase endaga manipuleerida.
"Meie klientidele, partneritele ja töötajatele rahustuseks - Estonian Air läheb kõige kiuste edasi," lausus Schults. "Me püüame hakkama saada vaatamata raskustele, teeme ka praegusel keerulisel ajal olulisi investeeringuid ning kohendame oma tegevusplaane vastavalt turu ootustele. Meie restruktureerimiskavad edenevad õiges suunas, mille meeldivaks kinnituseks on ka juunikuus üle pika aja teenitud puhaskasum."
Seotud lood
Estonian Airi üks omanikest, SAS Eesti lennufirma büroohoone ja angaari SASi tütarfirmale üleandmist ei kommenteeri.
Estonian Airi kommentaaril on tänane Eesti Päevalehe artikkel ettevõtte pankrotist ning tühjakskantimisest alusetu.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.