BRC Autokeskuse müügijuht Alfred Hallika leiab, et uute autode müüjad oma kliendid ära rikkunud, pakkudes neile suuri, kuni 50% allahindlusi, mistõttu kliendid ootavad harjumuspäraselt suuri allahindlusi ka edaspidi.
Seda aga enam pakkuda ei suudeta. Nii on elavnemine võimalik pigem kasutatud autode turul.
"Täna valib klient hinda. Pole kindlat hinna- ega autoklassi, mida eelistatakse. Kui kliendile tundub, et hind on soodne, siis ta ostab. Ükskõik, kas auto maksab 100 000 või rohkem," rääkis Hallika.
Hallika sõnul on Kui uute autode müük on eelmise aastaga võrreldes kukkunud ligi 70%, siis kasutatud autode müük on ühikuliselt jäänud samaks, kukkunud on vaid hinnad.
Uute autode turg on 2009. aasta esimese kuue kuuga vähenenud 68% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Loe kasutatud autode turust pikemalt tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Juunis müüdi Eestis 93 uut tarbeautot, mida on viie võrra enam kui maikuus. Poolaasta lõikes on tarbeautode müügi vähenemine olnud pea neljakordne. Kukkunud on pea kõikide klasside sõidukite müük.
Volvo ja Fordi autode ning tarbesõidukite müümisega tegelev Info-Auto müüs tänavu esimese poolaasta jooksul Fordi tarbeautosid kolm korda vähem kui möödunud aastal. Ettevõtte turundusdirektor Tiit Lillipuu sõnul ei osanud sellist müügilangust keegi ette prognoosida.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.