Eile GMilt Saabi ostnud Rootsi sportautode tootja Koeninsgegg Group plaanib Saabist teha kallimat ja eksklusiivsemat automarki, samuti vähendada tootmismahte.
Koeningseggi arvutuste kohaselt on Saabi tootmine kasumlik, kui aastas toodetakse 70 000 sõidukit. Saabi enda arvutuste kohaselt on lävi 130 000 sõiduki juures, kirjutas Dagens Industri.
Sportautosid tootis Koenigsegg eelmisel aastal vaid 18.
Eelmisel aastal teenis Saab 3 miljardit Rootsi krooni ehk ca 4,2 miljardit krooni kahjumit, samasugust tulemust prognoositakse ka tänavu. Kehva tulemuse põhjuseks, et tootja sõidukeid müüdi kogu maailmas vaid 95 000 mudelit.
Dagens Industri andmeil tähendab uue omaniku plaan tõsiseid ümberkorraldusi Trollhättanis, kuhu Koenigsegg Saksamaal Saab 9-5 tootmisüksuse kolib. Täpsemaid plaane ei ole uus omanik veel avalikustanud.
Saab annab otse tööd 3400 ja alltöövõtjate kaudu kuni 12 000 inimesele. Koenigseggi palgal on 45 inimest.
Seotud lood
USA raskustes autotootja GM tegi täna lõplikult maha, et müüb saneerimise all Rootsi autotootja Saab Automobile AB üksuse Rootsi luksus-sportautode tootjale Koenigsegg Automotive AB.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.