Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik möönis, et uudis Riia lennujaamast, kus Ryanair maksis maapealse teenuse eest vaid 15 krooni, on ääretult ebameeldiv, eriti ausale konkurentsile.
Nimelt paljastas Läti ajaleht Diena, et Ryanair maksis ka iga lennuki maapealse teenindamise eest Riia lennujaamas vaid 0,7 latti ehk 15,5 krooni. See teenus maksab tavaliselt 350 latti ehk 7700 krooni. Lepingul oli muuseas ka Läti transpordiministri Ainars Slesersi allkiri.
„Mind see ei üllata. Jutt sellest, et midagi seal on, on koguaeg üleval olnud,“ ei tulnud uudis talle ootamatuna. „Vaadates kasvõi seda allahindluste süsteemi, mis seal kehtis 3 aastat ja mille üle kohtutes vaieldi. Otsus seda muuta tuli alles siis, kui oli selge, et sellest tuleb väga suur pahandus,“ lisas ta. Ryanairi ja airBalticu 80% soodustus Riia lennujaamas kaob novembris.
Loik sõnas, et Eesti on seadusriik ja siin tuleb tegutseda vastavalt nendele. „Kahju, et see kõigis Euroopa Liidu riikides nii ei ole,“ lisas Tallinna lennujaama juht, kes kahtlustab, et selliseid lepinguid võib olla veel ka teistel lennufirmadel ning ka teistes lennujaamades.
Tallinna lennujaam püüab lennufirmasid siia meelitada ausalt konkureerides. „Saame tegutseda vaid kehtivate seaduste raames, mis on kõigile võrdsed,“ lisas Loik, kes ei kujuta ette, et Eesti selliseid sobinguid korraldada saaks. Loigu sõnul on salalepped ja toetused lühiajalised ja ausat konkurentsi riivavad. „Teame ju kõik Belgias Brüsseli külje all asuva Charleroi lennujaama juhtumit, seal maksti dotatsiooni, et Ryanair sinna lendaks.“
Lennufirmade siia meelitamine on ääretult keeruline. „Tunneme omal nahal, et väikestesse kohtadesse Euroopa Liidu äärealal, kus asustustihedus on hõre, on ääretult raske lennufirmasid meelitada. Mitte ainult Eestisse vaid ka Lätti. Äriliselt on kasulikum tegutseda suurtel turgudel, kus odavlennufirmad saavad lendama meelitada ka inimesi, kes varem ei lennanud. Aga siin on iga inimene arvel,“ selgitas ta.
Seotud lood
Ryanair ei saanud koos airBalticuga iga-aastast 11 miljoni latist (242 mln kr) maksusoodustust, vaid Ryanair maksis ka iga lennuki maapealse teenindamise eest Riia lennujaamas vaid 0,7 latti ehk 15,5 krooni. See teenus maksab tavaliselt 350 latti ehk 7700 krooni.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.