• 15.05.09, 12:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõiduautode treilervedajad loodavad tööle EL riikides

Majanduslangus viis Eestist sõiduautode impordi ja ekspordi. Sõiduautode treilervedudele spetsialiseerunud veofirmad loodavad oma veovahenditele tööd leida Euroopa Liidu teistes riikides, kirjutas Äripäeva käsiraamatute infoleht Transport ja Logistika.
Küsimustele oma ettevõtte käekäigu kohta vastavad treilervedudele spetsialiseerunud OÜ Autologistika logistikadirektor Sven Aria ja OÜ Aatomik-Transport juhatuse esimees Andres Sallo.
Kui suure osa ettevõtte käibest moodustas sõiduautode transport?
Andres Sallo: Sõiduautode vedu oli meil 2008 ca 30% kogukäibest.
Sven Aria: Autologistika OÜ on Autologistika grupi ettevõte, peamiselt põhivara haldav ettevõte. Kogu Autologistika käive põhineb põhivara haldamisel, samuti selle teenindamiseks vajalikel teenustel, ka tööjõu värbamine.
Kui suur osa sellest tööst on nüüdseks kadunud?
Sallo: Töö kadus jaanuaris 2009 täielikult, kuni aprillini 2009.
Aria: 40–50%.
Milliste tegevustega on õnnestunud asendada ärakukkunud sõiduautode transporti?
Sallo: Teenindasime Paldiski Põhjasadamat sadamasisestel vedudel.
Aria: Asendada pole võimalik, sest põhivara on spetsiaalne ja muudeks töödeks kasutu. Kui palju oli ettevõttel sõiduautode transpordiks mõeldud treilereid ja mis on neist praeguseks, kui neil tööd enam ei ole, saanud või mida plaanite nendega ette võtta?´
Sallo: Meil on 10 autotreilerit. Töö on aprillist käivitunud ja mahud on jälle kasvamas. Õnneks on meil ainult 10 autot ja seega on neile kergem tööd leida. Plaanime vedada Soome Venemaa ja Eesti Venemaa sõiduautode transiiti. Juhul kui Venemaa veod mis tahes põhjusel peaksid kaduma, on Euroopas vedusid küllalt. Probleemiks on väga pikad maksetähtajad (4 kuud).
Aria: Ettevõttel on 500 treilerit. Opereerime nendega vähendatud mahus, proovime töös hoida enamiku treilereid. Teostame aktiivselt vedusid ka Euroopa Ühenduses, mis on meie jaoks uus suund.
Kas vastab tõele, et sõiduautode transiit on aprillis taastunud?
Aria: Kindlasti ei ole turg aprillis taastunud ja lähikuudel tõusu selles valdkonnas ei toimu.
Kui suureks probleemiks on pikad maksetähtajad ja kuidas olete kompenseerinud klientide juures kinniolevat raha (kas autovedajatel on praegu võimalik saada pangast käibekrediiti)?
Aria: Käibekrediiti pole küsinud, aga maksepuhkust põhivarale küll. Selles osas pean partnerpankasid tunnustama, sest taotlused on operatiivselt lahenduse saanud. Maksetähtajad on kogu ettevõtlusele koormaks kaelas.
Milliseid kulude kokkuhoiu võimalusi olete ettevõttes leidnud?
Sallo: Peamine kuluallikas, mida oleme vähendanud, on töötajate palgad.
Aria: Palgad on teinud läbi suure kukkumise, kuid oleme läbi saanud ilma koondamisteta. Globaalselt on kukkunud kütus ja Euribor. Hankijad on samuti maadligi surutud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele