Pronksiöö, valitsusjuhi negatiivne suhtumine transiti, üleilmse majandussurutise tagajärjel Eestist kadunud kaubaveod – kõige selle tagajärjel transpordisektori ettevõtete raskustesse kukkumine. Tundub, et transiit on Eestis surnud. Ei ole. Ellujääjad on alustanud võidujooksu uuele küpsevale transiidipirukale.
Hiina konteinerite transiidi ootuses on Eesti sadamates valmimas suured konteinerterminalide võimsused. Tallinna Sadam investeerib 860 miljonit krooni ja Muuga sadama idaosas valmib infrastruktuur konteinerterminali laienduseks, kuni 500 000 TEU (tingühik, võrdub 20jalase konteineriga) aastas.
Praegune Muuga sadama konteinerterminali operaator Muuga CT on valmis omakorda investeerima superstruktuuri 1,2 miljardit krooni, et tõsta laiendatud infrastruktuuril omna konteinerterminali võimsus 750 000 TEUni aastas. Sillamäe Sadam on lubanud järgmiseks aastas valmis saada konteinerterminali 800 000 TEU jaoks, lubadusega tulevikus tõsta aastane võimsus kahe miljoni TEUni. Konteinerterminali plaani peab ka Paldiski Põhjasadam.
Kas see on reaalne plaan ja millal sellest osa saada? Loe pikemalt tänasest Logistikast (PDF, tasuta).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kevadel transpordisektoris valitsenud lootus helgemale tulevikule, mille toob sügisel Eestisse saabuma hakkavad hiinlaste konteinerid, on kustumas.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.