Eesti Raudtee kinnitusel ei ole konteinerite transpordil probleemiks infrastruktuuri läbilaskevõime, vaid konteinerplatvormide puudus. Näiteks aastas ühe miljoni TEU konteineri transpordiks on vaja 1,8 miljardit krooni, et soetada vajalik hulk platvormvaguneid.
ASi Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase kinnitusel on sadamate kasvav konteinervoogude võimsus võimalik raudteega Eestist edasi vedada. Näiteks miljon TEUd konteinereid tähendab Glase sõnul hinnanguliselt ca 27 rongi ööpäevas. Kui arvestada, et 1 miljon TEUd sisaldab ka tühjade konteinerite tagastust, siis tähendab see 13,5 rongi keskmiselt kummaski suunas. "Eesti Raudtee läbilaskevõime kannatab vedada ööpäevas ca 40 rongi," kinnitab Glase.
Arvestades, et päevas oleks tarvis lähetada 13 konteinerrongi, on päevane vagunivajadus ca 520 vagunit. Moskva konteinerrongi vaguniringlus on ca 7 päeva, seega oleks vagunivajadus ca 3640 vagunit. Kui Eesti Raudtee peab teenindama rongi oma vagunitega, siis on praegu olemas ligikaudu 600 platvormvagunit. Kui puuduv 3000 vagunit osta, siis tänastes hindades on Glase sõnul investeeringuvajadus ca 1,8 miljardit krooni. Ta lisab, et võimalus on siiski kasutada ka eravaguneid. Samas, kui konteinerrongi sihtpunkt on Kesk-Aasia, pikeneb vaguniringlus kuni 30 päevani ja see suurendab ka vajadust vaguniparki kasvatada.Konteinerite transpordi suurendamise võimalustest loe lähemalt järgmisel kolmapäeval ilmuvast Logistika kuukirjast.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.