Inimesed on uhkeldamise asemel asunud praktiliselt mõtlema ja otsivad eelkõige odavamat ning säästlikumat autot, automüüjad aga tahavad kallitest sõidukitest lahti saada, kirjutas Äripäev.
"Kliendid tahavad vähendada oma maksukoormust," põhjendas Tallinnas, Tartus ja Pärnus kasutatud autosid vahendava OÜ Inchape Motors müügijuht Marko Aalik inimeste soovi vahetada oma senine auto odavama, säästlikuma ja väiksema vastu. "Kusjuures odavam ei tähenda sugugi seda, et ostetakse vanem mudel. Tahetakse vahetada sama aasta autot, aga odavama hinnaklassi vastu."
Aaliku sõnul on Inchape Motors seni autosid vahetanud. "Kuna aga järjest enam tuleb meie jutule kliente, kes soovivad oma autost sootuks vabaneda, peame plaani alustada komisjonimüügiga."
Rakveres asuva ASi Hat Auto kasutatud autode müüja Silver Päll ütles, et kliendid tahavad hirmsasti vahetada kallima auto odavama vastu, aga nemad sooviksid eelkõige hoopis vastupidist vahetust. "Miks me peaksime oma lao lõhki ajama - ostma sisse kalleid autosid, kui neid mitte keegi ei osta," rääkis Päll. Praegu on Hat Auto platsil müügis 25 autot.
Edevust taga ajavaid kliente on tunduvalt vähemaks jäänud, kinnitas kasutatud autode vahetamise ja komisjonimüügiga tegeleva ASi Hansa Autokeskus juhataja Ivar Kulbin. "Selline luksuslik aeg, kus sai endale lubada vahetada igal aastal auto uuema mudeli vastu, on lõppenud," nentis Kulbin.
Kulbini sõnul muutuvad aina populaarsemaks autod hinnaklassis 150 000-200 000 krooni, samuti ühe-kahe aasta vanused autod.
Iga auto läheb sellesse hinda, mis ta tegelikult väärt on, ja müüakse lõpuks ikka maha, kommenteeris ASi Saksa Auto liisinguautode osakonna juhataja Aare Steinberg võlgnikelt ära võetud liisinguautode müüki.
"Ei osteta sugugi ainult odavama hinnaklassi autosid - ostetakse kõiki, ka kallimaid," kinnitas Steinberg. "Kui müüki pandud auto on meie platsil mõnda aega seisnud ja müük ei ole õnnestunud, korrigeerib sõiduki omanik auto hinda vastavalt turuolukorrale. Kui müük ikkagi ei õnnestu, võidakse hinda korrigeerida uuesti. Kuni auto ära müüakse ja seepärast saabki öelda, et ostetakse kõiki autosid," lausus ta.
Steinbergi andmeil on neil praegu müügis üle 700 sõiduki, millest 150 on Saksa Auto enda kasutatud sõidukid. Tema andmeil müüvad nad igas kuus 100-150 kasutatud autot.
Steinbergi kinnitusel kasvas müüki võetud liisinguautode hulk eelmise aasta lõpus, kuid nüüdseks on olukord stabiliseerunud.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.