Kaubamahtude vähenemine on pärale jõudnud aga aasta viimasteks kuudeks. Ka ASi Kaubaekspress tegevdirektor Tiit Jõevee kinnitab, et Kaubaekspressi käive ei ole veel langenud. Seda on üleval hoidnud suvine kütusehindade kõrgtase, mille tõttu on veotariifid olnud mõnevõrra kõrgemad. Kuid veomahud on umbes 10% väiksemad. Alates oktoobrist on hakanud kaubamahud aga tõsiselt vähenema. Kui eelmistel aastatel olid oktoober-november Eestisse ekspedeerimisel tõsised käibe ja mahtude kasvu kuud, siis tänavu ei ole sellist trendi näha. "Jõuluhullus jääb sel aastal ilmselt märgatavalt tagasihoidlikumaks," nendib Jõevee.
Balti Logistika Baltikumi juht Vallo Arumäe ütleb, et kliendid on muutunud kaubakoguste tellimisel ettevaatlikuks. "Ilmselt jälgitakse rohkem kaubavarude all olevaid ressursse ja n-ö lattu tellitakse kaupa vähem, kuna nõudlus on vähenenud," arutleb Arumäe.
Schenkeri juht Meelis Arumeel ütleb, et kliendid on muutuvas majanduskeskkonnas asunud aktiivselt küsima uusi lahendusi. Muutusi eelistustes näitab ka Schenkeri statistika, mis ütleb, et kasvanud on lennuvedude maht, vähenenud aga autovedude saadetiste arvestuslik kaal.
Osa ekspedeerijaid loodab, et uute lahenduste otsimine kokkuhoiuks paneb kliente rohkem loobuma ise tegemisest ja teenust ostetakse rohkem sisse. Jõevee usub, et nn omatranspordi osakaal turul väheneb, sest on piisavalt ekspedeerimisfirmasid, kes suudavad seni veel enda transporti kasutavatele firmadele kvaliteetset teenust pakkuda.
Mahtude vähenemisel ja kokkuhoiutingimustes on Jõevee sõnul klientide jaoks kindlasti üks võimalus oma transpordi likvideerimine ja teenuse sisseostmine. Sama kehtib ka omatoodangu tarbeks ladude rentijatele. "Kaubamahtude vähenemise tõttu ei ole eriti sügavmõtteline pooltühje rendipindu ekspluateerida," selgitab Jõevee.
GreenCarrier Estonia tegevjuht Janek Ojamäe usub kogunisti, et üha enam tekib kliente, kes rasketel aegadel kulutusi üle vaadates leiavad, et neil ei ole enam võimalik palgal hoida logistikajuhti. Mõistlikumaks peetakse kogu logistilise paketi eest hoolitsemine sisse osta.
Kokkuvõttes ollakse aga ekspedeerijate hulgas ühel nõul, et järgmiselt aastalt midagi optimistlikku oodata ei ole. Probleemiks saab kasumlikkuse parandamine ja veomahtude leidmine, et püsida vähemalt tänavuselgi tasemel.
"2009. aasta plaanides meil mingit optimismi ei ole ja arvame, et kes suudab säilitada 2008. aasta taseme, on juba tublid olnud," ütleb DSV Transpordi juht Jaan Lepp. Tema väitel on aastaid kestnud veomahtude orgaaniline kasv lõppenud ja käibekasvu saab saavutada ainult turuosa suurendamise arvel.