• 05.07.07, 16:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltica hakkab esialgu kulgema Valga kaudu

Rail Baltica projekti hakatakse teostama etapiviisiliselt. Valitsus otsustas, et esimeses faasis kulgeb Tallinna ja Riia vaheline raudteeühendus Valga kaudu, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
"Kogu Rail Baltica projekt on jagatud kolmeks etapiks ning praegune otsus Valga kasuks puudutab esialgu ainult esimest etappi, mis tähendab investeeringuid raudteeinfrastruktuuri, saavutamaks kiirusi 120 km/h," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Anti Moppel. "Seega pole tulevikus välistatud, et projekti hilisemas faasis ette nähtud 160 km/h raudteetrass Tallinnast Riiga kulgeb Pärnu kaudu."
Lähiajal allkirjastavad Eesti ja Läti vastastikuse mõistmise memorandumi, milles lepitakse kokku Rail Baltica projekti etapiviisilises rakendamises ning defineeritakse Rail Baltica Tallinna ja Riia vahelise raudteetrassi piiriületuspunktiks Valga/Valka. Samasugused kokkulepped Rail Baltica etapiviisiliseks rakendamiseks ning vastavate piiriületuspiirkondade fikseerimiseks on sõlmitud juba Poola ja Leedu ning Leedu ja Läti vahel.
Vastavalt Rail Baltica rahvusvahelisele arendusprojektile jaguneb see kolmeks investeerimispaketiks, millest esimene käsitleb Tallinna-Tartu-Valga/Valka-Riia elektrifitseerimata trassi moderniseerimist. Selle lõigu rööpalaius on 1520 mm ja rongide maksimaalne liikumiskiirus 120 km/h. Teine investeerimispakett näeb ette kiiruse tõstmise samal raudteetrassil 160 km/h ning kolmas täiesti uue, 1435 mm standardile vastava Tallinna-Pärnu-Riia otsetrassi väljaehitamist piirkiirusega 160 km/h.
Rail Baltica projekti etapiviisilist rakendamiseks vajaminevad peamised investeeringud rahastatakse AS Eesti Raudtee omavahendite arvelt, kaasrahastatuna Tartu-Valga lõigu investeeringute puhul kuni 30% osas Euroopa Liidu transpordivõrgustiku eelarvest.
Hetkel projekteerimisstaadiumis oleva Tartu-Valga raudteeliini rekonstrueerimiseks aastatel 2008-2009 vajaminev summa on ligikaudu 354 miljonit krooni, millele lisandub hetkel kalkuleerimisel oleva Valga raudteejaama peateede ja reisijate perrooni rekonstrueerimise maksumus.
Rail Baltica on Euroopa Liidu transpordivõrgustiku prioriteetsete projektide nimekirjas ning see peaks kulgema marsruudil Varssavi-Kaunas-Riia-Tallinn-Helsingi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele