NG Investeeringute juhatuse esimees Jüri
Käo ütles Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan, et Eesti raudtee on läinud
kindlasti paremaks ettevõtteks, kui ta oli enne BRSi ülevõtmist.
"Varem olid Eesti Raudtees suured korruptsioonijuhtumid. Praegu aga kassast enam ei varastata," lausus Käo, lisades, et ütles, et ettevõte töötab hästi vaatamata negatiivsele barjäärile, mis on loodud Eesti Raudteest meedias.
"Tallinna Kaubamaja ülevõttes kasvas kaubamaja turuväärtus üle kuue korra viie aastaga. Eesti raudteega toimuv on hoopis teine," rääkis Käo. "Tegemist on poliitilises keskkonnas toimiva ettevõttega. Halvemaks teeb olukorra see, et riigipoolsed partnerid toetavad Vene transiidi omanike edu".
Käo ei hinnanud raudtee arengut väga heaks, pidurdavaks faktoriks on eeskätt negatiivsed emotsioonid selle ümber.
Käo ei osanud öelda, millise lahenduse võib leida Eesti raudtee saatus läbirääkimistel riigiga.
Peaminister Andrus Ansip ütles oma ettekandes, et raudteeaktsiate müük riigi poolt polnud paha. "Oluline on, et riigis oleks hästi toimiv infrastruktuur. Tähtis on, et riik saaks kehtestada end läbi seaduste," märkis Ansip. "Praegune raudtee infrastruktuur pole heas korras, sinna ei investeerita piisavalt. Parem oleks, kui poleks nii palju kiiruspiiranguid raudteel, kui seda on hetkel," ütles Ansip. Praeguse olukorraga raudteel rahule jääda ei saa, leidis peaminister.
"Kõige mõistlikum oleks, kui riik omandab 100%-se osaluse selles ettevõttes," ütles Ansip.
Seotud lood
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.