Vastatud küsimusedettevõtjaKas taksonduses ei peaks olema samad reeglid, et maksude makstes ei ole võimalik teatud alla omahinna sõita? Täpselt nagu Saku AB ütles, et odavam on asi seisma panna ja oodata kuna midagi muutub. Transpordis on ilmselt lihtsam, kuna on impordi põud ja keegi enam vahenduskontori ülla ütluse peale välja ei lähe. Siis taksojuhte ilmselt tekib aina juurde ja seal lähvad asjad veel hullemaks. Aga eks aeg näitab.Loomulikult kehtivad taksonduses samad reeglid – makse peavad maksma kõik ettevõtted k.a. ka FIE-d, keda on taksojuhtide seas väga palju. Kui palju seda aga reaalselt tehakse, on kahtlane, eriti viimaste hinnalanguste valguses.voldemarKaugel on aeg, kui kallite autode omajad ehk liisingmaksee tasujad hakkavad tajuma, et kordades odavam oleks igapäevaselt taksoga sõita, kui autoga jamada. Ei mingeid hooldusi, pesusid, tankimisi. Break even point peaks linnas elaval inimesel ca 6000 eek liisingmakse peal tulema, kui hooldus ja kindlustuse ja bensukulud juurde arvestada... Sõltub loomulikult läbisõidust päevas ka, kuid siiski...Tõesti tundub, et mitmetel juhtudel võib olla taksoteenuse kasutamine juba otstarbekam kui firmasõiduki või ka kallima personaalse auto ülalpidamine. Takso kasuks räägivad nii parkimisprobleemid linnas, kallid ülalpidamiskulud, k.a. ka hiljuti tõusnud erisoodustusmaks. Juriidilistest isikutest klientidele kui ka eraisikutele pakume spetsiaalseid pikaajalisi pakette, mis peaksid pakkuma soodsamat sõiduvõimalust.RivoKui paljudele taksodele on Tallinnas täna ja tuleval aastal tööd?Kahjuks ei ole selgeltnägija, kuid näeme oma tugevusena head koostööd hotellide ning teiste turismiettevõtetega nagu Tallink.MartKui palju taksofirmasid pealinnas 2009. aastal tegevust lõpetab? Kui palju on Tallinnas taksosid vähem aasta pärast?Tegelikult ei peaks muret tundma selle üle, kui paljud lõpetavad, sest takso(firma)sid on Tallinnas hetkel niigi liialt palju. Hoopis rohkem peaks tähelepanu pöörama sellele, et üldine kvaliteet tõuseks, sest praegune olukord ei kannata kriitikat.PeeterMiks ei kasutata Eestis fix-hindu näiteks lennujaamast või sadamast linna. Fikseeritud hinnad on kehtestatud igal pool maailmas ja isegi New Yorkis tundub taksoturg olevat palju rohkem paigas kui Tallinnas.Taksofirmadel puudub Eestis/Tallinnas juriidiline võimalus kehtestada marsruutidele fikseeritud hindu. Et see võimalik oleks, tuleks muuta taksoveo eeskirja ning sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskirja.ReinMinu arusaamist mööda võib taksojuhiks saada igaüks igasuguse autoga. Selle vältimiseks tuleks kehtestada taksojuhi standard (riietus, suhtlemine, teadmised asupigast, korrektne riigikeel) ja selgemad nõudes sõidukile (viimane peaks vastama mingile kindlatele nõuetele ka välimuse ja värvi osas, aga mitte nii, et plafoon peale ja sõida).Oleme Reinuga täiesti ühel nõul – taksoteenuse kvaliteedi juures on lahutamatuks osaks teenindaja oskused ja esinduslik välimus. Seetõttu oleme näiteks oma keskusesse ehitanud koolitusklassid ning meie juhid kannavad korrektset vormirõivast.Teenindusstandard võiks tõesti kõigile ühtne olla, kuid näiteks sõidukite sarnase välimuse saavutamine on praegu ilmselt ebareaalne. Hetkel on taksojuhile kehtestatud valik nõudeid linna taksoveoeeskirjas.küsijaMis on Tallink takso 2008 aasta käive ja kuivõrd see erines prognoositust?Majandustulemused avalikustatakse mõne aja pärast. Loomulikult on esimene tegevusaasta keerulisem, sest turule tulek tähendab suuri investeeringuid ning samas on vaja kliendibaas nullist üles ehitada.Peeter KiviTervist ! Olen Eesti Riigi kodanik ja küsin, "Mis on teie turu nish ? (ehk miks peaks klient teid teistest konkurentidest eelistama ?)Ühemõtteliselt kõrgekvaliteediline taksoteenus – seda tõesti kõikides aspektides. Meie töötajad peavad olema koolitatud ning head klienditeenindajad, autod uued, puhtad ja turvalised ning teenindus aus ja korrektne. Lisaks eristab meid konkurentidest paindlik mõtlemine – püüame pakkuda klientidele just nendele sobivat. Selleks on välja töötatud mitmeid erinevaid kliendikaarditüüpe ning isegi autode osas püüame pakkuda mitmekesist valikut (lasteistmetega autod, universaalkerega ning suure pakiruumiga autod, maksitaksod jne).marginaalmillest koosneb taksohind?Üldisemalt võetult koosneb taksohind järgmistest kuludest - kütusekulu, autokulud, kontorikulud, riigimaksud, tööjõukulu, vormiriietus, taksoseadmed jne.lihtnemiks teie firma parklas niipalju kollaseidautosid lihtsalt seisavad, teadupärast toodavad seisvad autod ainult kahjumit.Töögraafikud on üles ehitatud nii, et tööpäevadel ja nädalasisestel öistel aegadel on taksosid väljas vastavalt nõudlusele. Samas nädalavahetustel (reedest pühapäevani) on väljas maksimumarv autosid.NorbertKui odavalt oleks üldse võimalik taksot sõita. 3,50 on reaalne?3,50 taksosõidu omahinnana on siiski ebareaalne, sest selle sisse peavad mahtuma ka riigimaksud, kontorikulud, autokulud jne, jne. Tundub, et sellise hinna eest taksoteenuse eest pakkujad jätavad mõne nendest komponentidest välja. Kahjuks tunduvad kõige tõenäolisemad seejuures maksmata maksud.AndrusKasutate GPS/GPRS süsteeme taksodel. Millist kasu ettevõttele olete sellest saanud? Milline võiks olla GPS/GPRS süsteemide tulevik taksonduses?Süsteem teeb teenuse tellimise ja saatmise oluliselt mugavamaks. Tellimuste võtmine ja saatmine toimub oluliselt kiiremini. Süsteem saadad kliendile lähima vaba takso, mis lühendab ooteaega. Dispetšerid ülevaade taksode paiknemisest. Süsteem võimaldab näha, kas takso on kliendiga (hõivatud) või vabad. Klient ei pea kuulama raadisaatja müra, mis võib kliendile häirivaks muutuda. Soomes ja Rootsis on laialt kasutusel antud süsteemid, näeme tulevikus Eesti turul antud süsteemi laialdasemat kasutamist.waspKuidas Te suhtute pensionäridest ja invaliididest taksojuhtidesse kellel ei ole avansilise sotsmaksu kohustust. Kes loovad ebaõiglased tingimused ettevõtluses võrreldes teiste taksojuhtidega lastes alla hinda kuna nendel pole vaja makse maksta? Kas ei peaks kõik ettevõtjad olema ühiste tingimuste ees ja mida teha, et seda korralagedust lõpetada?Antud tingimused on kehtestatud riigi poolt ning on kõigi suhtes selles mõttes võrdsed, et meist kõigist saavad kord pensionärid, kel vaba valik ka samal ajal töötada.KülliTallink Takso turule tulekul olid ajakirjanduse ootused hästi kõrged. Kas olete need ootused saavutanud?Kui paljuks hindate enda turuosa Tallinna taksonduses. Kliendina jääb mulje, et sugugi ei ole Tallink Takso positiivne imidz suutnud halba üldmuljet paremaks muuta. Mis takistab suurema turuosa saavutamist ja nn. halva mainega taksofirmade turult tõrjumist.Loomulikult tähendab see meile siiani palju, et Tallink Taksole on pandud suured ootused taksoturgu mõnevõrra korrastada. Üritame seda oma hea eeskuju ning probleemidele tähelepanu pööramisega ka teha. Samas peab nentima, et omades Tallinna 2000-st taksost vaid 84-ja, on see siiski piisk meres ning suuremaid muudatusi olukorra parandamiseks peab tegema linna või isegi riiklikul tasandil.IndrekKas Tallink Takso elab majanduslanguse ja nõudluse vähenemise üle? Mida selleks teete?Loomulikult ei saa keegi täpselt ette teada, kuidas käesolev aasta täpselt läheb. Kuid oleme kindlasti positiivsel kursil, mida toetavad nii meie tugev teenusekontseptsioon kui ka põnevad pakkumised ja kampaaniad nagu näiteks värskeim laevapiletite kampaania.KairiKas usute, et Tallinna linnavalitsus suudab nn taksomaffiad likvideerida ning tekib lähiajal aus konkurents ka taksonduses?Kindlasti loodame, et Tallinna Linnavalitsus koostöös teiste ametiasutustega suudab lõpuks linna taksonduse korrastada. Oleme samuti väga huvitatud selle probleemi lahendamisest ning avatud sellealaseks koostööks.Mart LProbleemidest pealinna taksonduses on räägitud aastaid - taksojuhid petavad nii kliente kui riiki, klient viriseb hinna üle ning taksojuhid kurdavad, et kilomeetritariif on alla arvestust. Kas mingi tasakaal osapoolte vahel on võimalik ja mida peaks tegema, et rahul oleks nii riik, taksojuhid kui reisijad?Oleme püüdnud sellist kuldset keskteed ka leida ning usume, et oleme õigel teel. Klientidele pakume kõrget teenusekvaliteeti võimalikult soodsa hinna eest, samuti usaldusväärsust, kuivõrd meie taksode tehnika võimaldab teostada ranget jooksvat kontrolli. Oma töötajatele pakume kindlat töötasu, preemiaid ning häid töötingimusi. Riigile oleme korrektseks partneriks, kõik maksud on korrektselt tasutud.Üheks võimaluseks oleks ehk ka linna piires ühtse taksohinna kehtestamine, Helsingis töötab see süsteem hästi.
Vastatud küsimusedAnts SiloMis on saanud ERAA maade ostmisest? Kui kaugel on autoparklate ehitamise projet?ERAA on ostnud maad, mis on mõeldud autoparklateks ja puhkekohtadeks. Narvas on kehtestatud juba detailplaneering, plats on valmis ehitamiseks. Tallinnas on kaks kohta: Maardus ja Keila ristis Pärnu maanteel. On Luhamaa piiri plats, mida praegu arendame, käivad mullatööd, paari kuu pärast peaks see killustikkatte saama ja saab autod peale lasta. Plaanis rajada elektrooniline järjekorrasüsteem, mis oleks Euroopas esimene linnuke. Autojuhid saavad piirile minekus aja broneerida, ei pea piiril olema. Kindlasti peavad autojuhid teenuste eest maksma, näiteks pesemisvõimaluse või järjekorra-SMSi eest tasuma.AllarTeame, et antud hetkel vähenevad veokite turuväärtused suure hooga, kuna neid paisatakse turule aina rohkem. Millise aastase amortisatsioonimääraga toimetab LajosEga ei olegi ringi vaadanud, ei ole veel vara ringi hinnanud. Kindlasti tuleb järgmise aasta plaane tehes vara ringi hinnata.ERAA liigeMis on ERAA kui vedajate katusorganisatsiooni nägemus hetkeolukorrast ja tulevikust 6 kuu ning 6 kuni 12 kuu perspektiivis?Kindlasti on Eesti vedajad jätkusuutlikud, kindlasti jätkub org, Veoturg korrastub, kalapüüdjad lähevad ära. Jäävad tugevad, uuenduslikud ja paindlikud.ERAA liigeTeatavasti oli ERAA vastu pikkadele autorongidele (25m), mille kasutusele võtmisega võiks osa Euroopa ja Venemaa vahelistest kaubavoogudest liikuda Soome asemel läbi Eesti. Kas ERAA seisukoht on ka praegu selles osas negatiivne ja miks?Esiteks pikad autorongi ei sobi meie teedele ja neid ei saa kasutada. Oleme kogu aeg oma transporti arendanud ELi mõõtmeid ja pikkusi arvestades. Soome ja Rootsi on erandid ja neil on üleminekuaeg. Kui annakime järele ja lubaksime pikad auto teele, siis Soome ja Rootsi vedajad tooksid kohe oma vanad autod siia. Kaitseme oma turgu. Kuid tähtsam põhjus on siiski teed.ERAA liigeMissugust arengut prognoosite sektorile, kui kõrgem kohus peaks otsustama, et autojuhile ei tohi välislähetuses päevaraha maksta, sest tegemist on tema tavapärase töökohaga?See on ennustamatu, enne otsust ei taha seda prognoosida. Kuid kui päevaraha ei tohi maksta, kaebame Euroopa kohtusse edasi.ERAA liigeMis on ERAA nägemus autojuhtidele päevarahade maksmise osas rahvusvahelistel vedudel?Asi on kohtus. Kohtu otsus oli positiivne, päevaraha peab maksma, maksuamet on teist meelt. Oleme oma parima teinud ja tugevad juristid palganud ja praegu tegeletakse sellega edasi. Päevaraha võiks olla kõrgem kui 500 kr. Naaberriigid maksavad rohkem, selle rahaga ei ela, ei saa Norras ega Saksamaal süüa. See võiks olla 700-800 kr päev.ERAA liigeKas ERAA on loonud mingeid töögruppe või osalenud erinevates töögruppides, mis otsiksid lahendusi leevendamaks Eesti vedajate seisukorda?Eile oli meil ümarlaud auto ja haagiste müüjatega. Arutati probleeme. Siis oli ümarlaud pankade ja liisinguettevõtetega. Kokkusaamine kindlustusfirmadega, et arutada maksete vähendamist, lubati läbi rääkida, kõik on võimalik. Otsitud variante, et autosid välja müüa ja Eestist ära saada.ERAA liigeMis on ERAA soovitused vedajatele, et majandussurutise lõpuni vastu pidada?Tuleb aus olla ja anda välja need, kes peatavad teisi. Muidu läheb ring liiga suureks ja veab ka ausad vedajad põhja. Eestlased häbenevad, kui saavad naabri käest petta, ei julgeta öelda, et olin nii loll, et sain petta, las saab teine ka petta. Eestlased on ju sellised.ERAA liigeOlete ERAA liige ja Lajose omanik, seega olete transpordisektoriga kursis ka praktilisel tasandil. ERAA on väljastanud ligi 1500 rahvusvahelise autoveo tegevusluba ja ligi 7000 sõidukikaarti. Kuidas te prognoosite lähima 6 kuu ja 6 kuni 12 kuu jooksul tegevuslubade (loe: ettevõtete) ja sõidukikaartide (loe: veokite) dünaamikat?See on ettearvamatu, sest ei tea, mis turul toimub, paljud ei ole autosid kokku tõmmanud, pankrotti välja kuulutanud, me ei tea transiidi arengut. Vene suunal on tekkinud raudtee konkurents, varem osteti sinna suunal autosid, sest oli kiirelt kaupa vaja. Praegu läheb kakao vaguniga 60 tonni peal, enne läks autoga kiiresti, koorma suurus 24 tonni, kuid hind on sama. Praegu ei ole kiiret, pole ka raha.Mait LSügisest maksab ERAA liikmeks saamine 50 000 krooni asemel 50 000 eurot. Kas ja miks peate sellist tasu õiglaseks?See maks sai kehtestatud sellepärast, et ERAA liikmeks tahtsid tulla Vene Föderatsiooni vedajad, Venemaal on ettevõtja raske olla ja Leedu organisatsioon tõstis 60 000 dollarini. Lätlastel on 15 000 latti, meie olime viimased, kes tõstsid. Need, kelle on firma olemas ja maha müüb, siis firma väärtus tõusis sellega. 50 000 on neile, kes TIRi süsteemiga tahab liituda. Eestis majandus on liberaalne, teistel on huvi siia tulla.vedajaMida pakub ERAA oma liikmetele? Kas sellel on piisavalt väärtust, et liikmeks astumise tasu 50000 euri õigustaks ennast?See on vedajate klubi, igas klubis on oma maksud. ERAA-lt saab rahvusvahelisi vedusid puudutava kogu info ühe korraga. Kui meil niipalju liikmeid on, ju nad teavad, et see on vajalik. Alati on neid, kes arvavad, et see on halb, ja paljud usuvad, et liikmemaks võiks kõrgemaks tõsta.ERAA liigeKuidas suhtub ERAA ümbrikupalkade maksmisse? On ju teada, et enamus transpordifirmasid maksab juhtidele palka mustalt. Juht saab siis ametlikult min palka, millele lisanduvad päevarahad ja ümbrikupalk. Selliste firmade esindajad on nii ERAA volikogus kui nõukogus. Kas ERAA üldse tunneb huvi oma liikmete poolt ja sektoris üldiselt autojuhtidele makstava töötasu suuruse vastu? Kas ERAA kogub või haldab mingit statistikat rahvusvahelist kaubavedu tegevate näitajate kohta, sealhulgas autojuhtide keskmine brutopalk? Kui see statistika on olemas, siis kus sellele võiks ERAA liige ligi pääseda? Kas oskate öelda, kui suur oli 2008 aastal ERAA liikmesettevõtetes autojuhile makstav keskmine brutopalk?ERAA ei ole kunagi suhtunud hästi ümbrikupalkadesse. Transpordis ei liigu musta raha, välismaalt tulevad arved, kõik on kirjas. Las küsija kirjutab oma nime ja konkreetselt, kes ümbrikupalka maksab. Tehku kiri meile, sest ei ole fakte, inimene peab ise ütlema. Keskmised palgad kõigil teada, ametühing on kehtestanud piiri, millest alla ei tohi maksta, see on kõrgem kui miinimumpalk Eestis.MartinHuvitab kindlasti ka Venemaa suunalised veod, mis seis seal hetkel valitseb ning kuidas see tulevikus võib muutuma hakata? Ette tänades, MartinVenemaa on ettearvamatu, ei oska öelda, mis seal tuleb. Vedusid tuleb, seal ehitakse olümpialinna. Samas paljud kaubad on liikunud raudteele. Kõik sõltub Vene ostujõust, suhetest ja tutvustest.lugejaSügisel kirjutas ÄP teie Lätti laienemisest. Kuidas teil seal läheb?Raskelt aga hästi. Sügisel hakkasime pihta 2 autoga, nüüd on 5 autot ja 2 autot rendime seal. Läti majandus on raskemas olukorras kui Eesti, kuid meil on seal spetsiifilised tööd. Kliendid on nii Lätis, Leedus kui ka Eestis. Kulude kokkuhoiuks sai sinna firma tehtud ja autod sinna registrisse viidud. Sel aastal teeme sama ka Leedus. Leedu on suurem kui Läti, kavandame seal alustada 10 autoga.HuvilineMitu veokit on Lajosel liisingus? Kas tulete maksetega toime või olete pangaga juba rääkinud?Siiamaani ei ole Lajos kellelegi võlgu, ei ole plaanis minna ka maksepuhkust küsima. BKui palju olete suutnud vähendada firma püsikulusid? (tegevuskulud,palk,liising).35%. Palkasid on alla võetud, inimesi koondatud. Tehnika on uuem, vanemad autod, mis võtsid rohkem kütet ja varuosi, sai maha müüdud.PetrussTere. Kas teie arvates võiks olla positiivset effekti kohalikule transporditurule Venemaalt saabuvate veokite paakides oleva kütusekoguse piiramisel.Kindlast on. Aga see on raske probleem. Vene Föderatsioonil ja Eesti maanteeametil on kokkulepe, et tohime sinna minna ja tagasi tulla täis paakidega. Seda ei ole nii lihtne piirata.L.T.Seda hinnasõda väga suures osas teeb ka Lajos ise! Meie kliendid said absuurdselt odavad hinnapakkumised AS Lajos´elt. Kas lugupeetud härra Valbaum on üldse kompetentne sellistele küsimustele vastama kui tema enda firma eetika läbi aegade oli "määrdunud"?!Küsimuse üks osa on Lajose tegevdirektorile. Kui inimene küsiks avalikult oma nime all, tuleks ja räägiks, siis ma vastaks. Lajose 18 tegevusaasta jooksul on tulnud vaid üks firmajuht ja küsinud, et kuule, Einar, kuidas sa sellise hinnaga vead. See oli Gertu Auto, Kotka Valter. Aitäh talle! Asi sai selgeks räägitud. Sellised ülbed inimesed, kes ei julge oma nime alt tulla ja öelda, on kadedad ja saamatud.kKui palju on ERAA liikmeid ja kui palju neist on makseraskustesERAA-l on liikmeid 460 ringis. ERAA-le nad võlgu ei jää, sest süsteem on selline. Palju teistele firmadele võlglasi on, ei tea. Nõukogul otsustati täna, et ERAA foorumis võib avalikult teatada teiste võlgadest, kuid lisama peab oma andmed, anonüümset asja ei ole. Püüame luua ülevaate, sest aeg on tõesti raske. AllarKas Teie arvates tingivad pidevalt alanevad veohinnad töö- ja puhkeajaseaduse mitte järgimise?Kindlasti. Sellepärast, et autod peavad vahepeal seisma, kuid praegune hind seda ei kannata.mrtMilline on eksportivate ettevõtete tulevik ca poole aasta pärast, nende konkurentsi võime rahvusvahelisel turul? Kui praegune olukord tingib ca 20-25% hinnatõusu ekspordile. Kas Eesti ettevõtted suudavad varsti oma toodangut müüa teistel turgudel?!Kindlasti suudavad. Ettevõtjad, kes on välisturul, nende kaup on kvaliteetne ja korralik. Kuid kulud tuleb üle vaadata, oleme elanud üle oma võimete. Kulud tuleb kokku tõmmata.MartKui palju teie veokitest on liisingus? Kas olete liisingtingimusi viimase poole aasta jooksul üle vaadanud-muutnud?70% on liisingus. Ei ole. Neid on palju, vähemalt pool pargist peaks olema välja ostetud. Kaks väljaostud autot aitavad üht liisinguautot üleval pidada.lugejaKui palju on Lajose mahud viimase aastaga langenud? Mis kaubagruppides-veosuundadel suurim tagasiminek on toimunud? Kuidas miinust kompenseerite?Kogumaht 10-15%. Tsemendiveol on kõige suurem langus, võrreldes 2008 jaanuariga on 2009 jaanuariks langus 60%. Osa autosid on maha müüdud, on uusi töid otsitud. Nii Venemaa suunal kui ka küttevedu. Vahetasime tsemendipüti nn eurovasika vastu ja veame kumme Venemaale.A.Kui palju on kahanenud Teie firma käive?35% võrreldes 2008. aastaga. Lootsime, et kahaneb natuke vähem, arvestasime 25-30%lise kahanemisega.RonaldMiks ERAA ei kontrolli omakapitali nõude täitmist? Kui seda kontrollida ja nendelt firmadelt, kes seda nõuet ei täida litsensid ära võtta oleks ju see hinnasõda läbi. Või mis on Teie arvamus.ERAA kontrollib seda väga, iga aasta peab omakapitali esitama. Esimene auto on 9000 eurot ja iga järgmine 5000 eurot. Samas eile õhu oli firma tööjõuline ja hommikuks raskustes, pidevalt ei jõua jälgida. Kontrollime seda iga aasta, vajadusel ja kahtlusel ka tihedamini. Teistel on see liberaalsem, aga meil on see karm. Näiteks ei luba ERAA ka autot tagastiseks panna, nagu mujal.logistikKui palju veoressurssi näiteks Eestisisestel ja rahvusvahelistel vedudel üle on?Eestis on rahvusvahelist litsentsi omavaid veokeid 8000, neist osaga tehakse ka Eesti-sisest tööd. Oma kogemustest võin öelda, et pooled on üle. Osa töötas seni Euroopas, kuid seal on mahud vähenenud. Autod on Euroopas koju toodud ja sealt need dumpingu-hinnad hakkasid.albertKui palju firmasid reaalset võiksid alla omahinna sõita?See on raske probleem, mis kerkib iga päev üles. Igal firmal oma hind, mis sõltub firma suurusest, kas firma autod on liisingus jne. Euroopas on nii välja kujunenud, et kütteliitri hind on kilomeetri hind. Sellega arvestades teevad praegu Eesti turul kõik alla omahinna. Kilomeetrihind peaks olema kuskil 10-12 krooni vahel, see on diisli hind. Sealkandis peaks see olema, oleks normaalne.
See ei ole midagi sellist, nagu Narva linn sealsel piiril teha soovib. Kellelgi on vist valimisteks raha vaja. Raha võiks küsida sõiduautodelt, kes seal 5 korda päevas piiri ületavad, segadust tekitavad, veavad alkoholi ja bensiini.
Me ei ela üks päev korraga, meil on pikemaajalised perspektiivid, mida majandusolukord on küll kärpinud, kuid need toimivad.