Kümnes Eesti sadamas asutakse välja arendama kaldaelektri võimekust
Taristuminister Vladimir Svet allkirjastas käskkirja, millega suunatakse miljon eurot kaldaelektritaristu rajamiseks või täiustamiseks kümnes ASi Saarte Liinid sadamas.
Üks sadamatest, kuhu investeering kulub, on Kuivastu. Foto: Raul Mee
„Kaldaelektritaristu väljaarendamine on vajalik samm merenduse keskkonnamõju vähendamiseks,“ sõnas taristuminister Vladimir Svet. „Toetuse abil rajatav kaldaelektritaristu võimaldab sadamates viibivatel laevadel kasutada taastuvenergial põhinevat elektrit. See tähendab väiksemat kasvuhoonegaaside hulka, vähem müra ja puhtamat õhku sadamate ümbruses.“
Maailma suurimaid merevedajaid, Šveitsi päritolu Mediterranean Shipping Co (MSC) ja Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft (HHLA) teatasid, et ettevõtete ühinemine on jõudnud lõpule ning MSC omab nüüd HHLAs 49,9% osalust.
Investorite seas dividendiaktsiana populaarne Tallinna Sadam lõikab kasu mitmest suuremahulisest projektist, mis tõotavad kasvatada ettevõtte ärimahtu ning täita aktsionäride kukrud kopsakama tootlusega.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.