• 13.09.24, 13:50

Kütuseturu aastakonverents läbib uuenduskuuri

Enam kui 10 aastat toimunud traditsiooniline „Kütuseturu aastakonverents“ teeb läbi uuenduskuuri: ürituse nimeks saab „Transpordikütuste aastakonverents“, mille fookus on roheleppega kaasneval kütuse-, transpordi- ja logistikasektoris.
Poliitikute omavahelist kismat võib ju olla lõbus vaadata, kuid sektori ootused on siiski midagi muud. Foto eelmise aasta kütuseturu aastakonverentsilt.
  • Poliitikute omavahelist kismat võib ju olla lõbus vaadata, kuid sektori ootused on siiski midagi muud. Foto eelmise aasta kütuseturu aastakonverentsilt. Foto: Raul Mee
„Kütuseturul on väga palju segadust. Euroopa Liidu erinevad reeglid, nagu RED III, ETS2, alternatiivtaristu määrus AFIR jne, jne. Kõik nad on roheleppe kontekstis väga olulised, kuid mida nad täpsemalt endaga kaasa toovad ja mida nad meie ettevõttete ja klientide jaoks tähendavad? Nendele küsimustele ootab sektor väga selgeid ja konkreetseid vastuseid,“ tõdes Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Krista-Maria Alas, kes on konverentsi programmi koostamisel olnud abiks algusest lõpuni.
Samalaadne teadmatus valitseb transpordisektoris. „Teadmatust on palju. Mis üldse on „roheline kütus“? Kuidas hakkavad sektorit mõjutama erinevad saastetasud nii, et me ei peaks end „panrotti“ investeerima? Rääkimata kliimaseadusest, mille osas on endiselt väga palju lahtisi otsi,“ lisas Transpordikütuste aastakonverentsi teise partneri, Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai.
Just nende kahe ühingu muredest lähtuvalt Logistikauudised.ee tänavuse Transpordikütuste aastakonverentsi programmi üles ehitaski. „Üheks peamiseks sisendiks turuosaliste poolt oli, et vaadata laval poliitikute omavahelist kemplemist, nagu viimastel aastatel on olnud, võib olla küll omamoodi meelelahutuslik, kuid asjalikku infot on sealt üsna lootusetu leida. Rohkem soovitakse kuulda sõltumatute asjatundjate hinnanguid ja mis puudutab Euroopa roheleppe reegleid, siis nende osas oodati samuti infot nö otseallikast, ehk Euroopa Komisjonist,“ lausus tänavuse konverentsi programmijuht Tõnu Tramm.
Nendest ootustest lähtuvalt programm kokku saigi ning laval on nii Euroopa Komisjoni esindaja, meie siinsed ametnikud, kes otseselt peavad erinevaid reegleid hakkama ellu viima, ettevõtjate organisatsioonide esindajad ning sõltumatud eksperdid.
Viimaste abil saavad vastuse sellised küsimused: kuidas Eesti elektrivõrgu olukorda arvestades on võimalik meie peamiste kaubakoridoride äärde välja ehitada nn megavatiseid laadijaid raskeveokitele, milline on Eesti biokütuste potentsiaal ja kuidas lõpetada aastaid kestnud vaidlus teemal HVO versus biogaas, kuidas tõlgendada menetluses olevat kliimakindla majanduse seadust, milleks peab sektor olema valmis erinevate Euroopa reeglitega jpm.
Transpordikütuste Aastakonverents 2024
Millal?
5. novembril 2024
Kus?
Tallinna Loomaaia keskkonnahariduskeskus,
Kes on laval?
Oma nägemuse uute energiajaamade väljaehitamisest räägib värske taristuminister Vladimir Svet ja Suurbritannias ühes samalaadses projektis osaleva Astro Balticsi esindaja.
TalTechi nooremteadur, energeetika doktorant Ahto Pärl analüüsib meie energiavõrgu võimalusi veokite laadimisjaamade väljaehitamisel.
Maaülikooli sisepõlemismootorite kaasprofessor Risto Ilves analüüsib sõltumatu eksperdina erinevate biokütuste ressursse ja nende mõju keskkonnale.
Mida tähendavad lühendid nagu RED III ja ETS2 ning AFIR ning millised muutused ootavad ettevõtjaid ees seoses EL-i saastetasude ja teiste asjakohaste muudatustega, selgitab Euroopa Komisjoni esinduse poliitikavaldkonna juht Helena Braun.
Milliseid maksupoliitilisi samme kavandavad meie naaberriigid ja kuidas need mõjutavad meie kütuse- ja transpordisektori konkurentsivõimet, räägib Transpordikütuste ühingu tegevjuht Krista-Maria Alas.
Milliseid võimalusi pakub transpordisektorile ja veokitootjatele alternatiivtaristu määrus, räägib Scania Baltikumi säästvate transpordilahenduste juht Kaur Sarv jpt.
Iga sessiooni lõpus on aruteluring, kus ettevõtjad, eksperdid ja ametnikud saavad omavahel „suud puhtaks rääkida“ ning saalis viibijate küsimustele vastata.
Soodsaim hind konverentsile kehtib kuni 20. septembrini, samuti kehtib reegel: „mitmekesi on soodsam“. Grupisoodustuse saamiseks ja lisaküsimusteks pöördu konverentsi juhi Anu Soometsa poole: [email protected] , telefon 516 4397.
Tutvu programmiga ja pane end kirja SIIN!

Seotud lood

Uudised
  • 17.03.23, 09:54
Kuidas peaks transpordisektor kliimaeesmärkidega edasi liikuma?
Soodsaim hind kehtib kuni 24. märtsi hilisõhtuni
Meie transpordisektori kliimaeesmärgid on enam-vähem teada, kuid endiselt puudub vastus küsimusele, kes kogu protsessi ja rohepööret juhib ning kes selle kõige eest maksab? Just sellele püüab vastust leida tänavune, erandkorras kevadel toimuv Kütuseturu Aastakonverents.
Uudised
  • 11.04.23, 10:52
FuelsEurope`i direktor esineb kütuseturu aastakonverentsil
Euroopa kütusetoojaid ühendava katusorganisatsiooni FuelsEurope direktor Alessandro Bartelloni kinnitas oma osalemise 3. mail toimuval Kütuseturu Aastakonverentsil, kus ta räägib uute keskkonnasõbralike kütuste tootmise perspektiive Euroopas.
Uudised
  • 04.05.23, 12:44
Galerii: Kütuseturu Aastakonverents 2023
Kolmapäeval, 3. mail toimus Tallinnas järjekordne Kütuseturu Aastakonverents, mille fookuses oli rohepööre ning keskkkonnasõbralikud kütused transpordisektoris.
Uudised
  • 23.03.23, 15:09
Kütusesektor manitseb: aktsiisidega ei mängita!
Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing saatis koalitsiooniläbirääkimisi pidavatele parteidele omapoolse nägemuse kütuse- ja transpordipoliitika lähiaastate tulevikust. Sektor näeb ohuna võimalust, et läbirääkimistel tuleb lauale kütuseaktsiisi tõstmise plaan, mis Õliühingu hinnangul oleks strateegiliselt, majanduslikult ning kliima- ja sotsiaalpoliitiliselt rumal otsus.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele