Punase mere kriis on pannud põntsu populaarse Piraeusi sadama käibele
Veebiportaal PortEconomics koostas edetabeli, milles on näidatud Euroopa Liidu 15 suurima konteinerisadama aastane TEU (20-jalaste konteinerite ekvivalent) kasv 2024. aasta esimese kuue kuu jooksul. Selgub, et suurima hüppe on teinud Hispaania ja Portugali sadamad, tõsise kukkumise aga Kreeka Piraeuse sadam.
Suurima löögi on saanud Ateena lähedal asuv Piraeusi sadam, mis alles hiljuti oli üks suurimaid käibekasvatajaid. Foto: COSCO
„Kui 2023. aastal iseloomustas enamikku sadamaid liikluse tugev kuni mõõdukas vähenemine, siis 2024. aasta esimene pool tõi välja TOP 15 sadamast seitsmes kahekohalise kasvu,“ nentis edetabeli koostanud PortEconomicsi asutaja dr Theo Notteboom.
Euroopa Parlament võttis 1. juuni täiskogul vastu välissekkumist ja desinformatsiooni käsitleva erikomisjoni raporti, mille ühe osana hoiatatakse liikmesriike Hiina praktikast osta osalusi strateegilistes taristuobjektides, nagu näiteks sadamates.
Viimased päevad on olnud Punase mere läbivate laevade jaoks erakordselt ohtlikud: üht puistlasti ja kaht konteinerlaeva on rünnatud, üks neist ka raketitabamuse saanud. Kaevafirmad loobuvad järjest Punase mere kaudu sõitmast ning võtavad ette pika ringi ümber Aafrika. Oodata on kaupade tarnehäireid.
„Täna praktiliselt kõik tegelevad sellega, kuidas seda riiki vältida ja see on alles algus. Ütlen ausalt, mina ei näe, et järgmise 25 kuni 50 aasta jooksul see kõik nende kasuks tagasi pöörduks,“ nentis ETS Logisticsi juht ja omanik Aleksander Bankiir intervjuus logistikauudistele.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.