• 03.11.16, 12:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

3 nõuannet kallimate kaupade kojuveol

Kes vastutab, kui mööbel saab kojuveol kriimustada?
3 nõuannet kallimate kaupade kojuveol
  • Foto: Raul Mee
Selleks võib olla kauplus, veofirma või klient ise, ütleb ERGO merekindlustuse juht Vadim Paltmann.
Esiteks on kliendil kõige turvalisem osta mööbel või koduelektroonika kauplusest koos kojuveoga. Sellisel juhul vastutab kuni üleandmiseni kauba eest müüja. Kohale toodud kauba seisukord tuleks kohe tähelepanelikult üle vaadata, vastasel juhul on hiljem keeruline tõestada, et kahju tekkis veo käigus.
Eestis tegutseb mitmeid mööblimaju ja elektroonikapoode, kust kauba kojuveoks valib klient ise veofirma. Sellisel juhul on teiseks soovituseks kasulik teada, et vedaja vastutab kuni kümme eurot kauba ühe kilogrammi kohta. Näiteks kaalult kergema, aga hinnalt kalli koduelektroonika puhul katab see vaid väikese osa koguväärtusest.
Seega tasuks eelistada veo ostu koos kaubaga. Kasutades veofirma teenuseid tuleks silmas pidada sedagi, et lisaks hüvitise piirangule hõlmab vedaja vastutus ainult vedaja süül tekkivaid kahjusid. Kui kahju tekib asjaoludel, mida vedaja ei saanud vältida, nagu loodusõnnetus või röövimine, siis ei jää ta ka vastutavaks.
Kolmandaks on oluline teada, et kui klient viib kauba koju oma jõududega, siis kannab ta ka kahjustuse riski täiel määral ise.

Seotud lood

Uudised
  • 21.02.25, 14:25
Laoseis 2025 konverents keskendub kogemuslugudele
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele