Eesti Posti juhatuse liige Aavo Kärmas tõrjub kahtlustusi, et kirjakande koondumisel Eesti Posti kätte muutub kirjakanne kallimaks.
Eesti Post soovib osta konkurendi Express Posti. Sellle soovi vastu esitasid seitse suuremat kirjasaatjat vastuväite - ühinemisest kannataks konkurents ja tõuseks hinnad.
Kommenteerib Aavo Kärmas.
Eesti Posti ja Express Posti ühinemise vastu seisjad nimetavad ühe põhjusena, et koondumisel võib kallineda kirjade saatmine. Kuidas seda kartust kommenteerite?
Miks Eesti Meedia ja Ekspress Grupp otsustasid ettevõtte müüa, kui nende lehti hakkab kogu Eestis kandma üks ettevõte? Miks peaksime kirjateenuse hindu tõstma? Kas selleks, et sundida kliente otsima alternatiivseid võimalusi teadete saatmiseks? Kui me alandame kirjateenuse hinda näiteks kaks korda, kas siis kliendid hakkavad rohkem kirju saatma? Seda teemat tuleb vaadata natuke laiemalt. Kirjateenus on oma olemuselt langeva trendiga, sõltumata sellest, milline on selle teenuse hind. Hind ei ole põhjuseks, miks mahud on langenud. Peamiselt on see toimunud alternatiivsete suhtluskanalite (meilid, SMS, sotsiaalmeedia jne.) arengu tõttu. Kui 2006. aastal saadeti Eestis ligi 62 miljonit kirja, siis eelmisel aastal ligi 44 miljonit tükki ja 2015. aastaks ennustame mahuks ligi 20 miljonit tükki. Ehk 10 aastaga on mahtude langus ligi 70%.
Loe pikemalt tänasest Äripäeva paberlehest tellides lehe
SIIT või ostes päevapileti
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Seitse suurkirjasaatjat esitasid Konkurentsiametile vastuväite Eesti Posti soovile osta konkurent Express Post. Kliendid näevad postituru konkurentsist paranenud teenuste kvaliteeti.
Erakordselt suur arv ettevõtteid protesteerib Eesti Posti soovile osta üles konkurent Express Post. Konkurentide ja klientide hinnangul kaoks sellega ärikirjade turul konkurents.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.