Estraveli IATA müügi ja siseteenuste direktori Mauri Saarendi sõnul küsib Ryanair pileti printida unustanud reisijalt piletihinnaga võrreldes liiga kõrget trahvi.
"Iseenesest on see tähelepanuväärne pretsedent ja sisuliselt on tegu tarbijaõiguste jaluleseadmisega, kuna teadaolevalt apelleeris kohtunik üldlevinud tavale, mille kohaselt trükib lennufirma reisijale pardakaardi ise ja selle eest eraldi kõrget teenustasu nõuda on alusetu," kommenteeris Saarendi Hispaania kohtu otsust, mille järgi ei tohi lennufirma nõuda reisijatelt pardakaardi printimist ja selle unustamisel neid 40 euroga trahvida.
Ryanairi eripäraks on Saarendi sõnul, et ta nõuab internetis registreerimist vähemalt neli tundi enne väljumist ja pardakaardi välja trükkimist, samas puuduvad neil lennujaamas iseteeninduskioskid ning ka elektroonilise või mobiilse pardakaardi võimalus. "Seega ei jää ka näiteks kolm tundi varem lennujaama saabunud ja internetile ligipääsu omaval kliendil paberile trükitud pardakaardi puudumisel midagi muud üle kui iga lennu kohta 40 € teenustasu maksta," lisas Saarendi.
Seevastu teistel lennufirmadel on tema sõnul reeglina interneti check-in avatud kuni lennu alguseni jääb 1-2 tundi ning lisaks on ka lennujaamades sageli olemas iseteenindusliku lennule registreerimise võimalus.
Ryanair sai Hispaania kohtust ebameeldiva otsuse. Nimelt keelas kohus Ryanairil nõuda reisijailt pardakaardi välja printimist ja neid selle unustamisel trahvida. See võte aga aitas lennufirmal kulusid kokku hoida.
Seotud lood
Ryanair sai Hispaania kohtust ebameeldiva otsuse. Nimelt keelas kohus Ryanairil nõuda reisijailt pardakaardi välja printimist ja neid selle unustamisel trahvida. See võte aga aitas lennufirmal kulusid kokku hoida.
Kandidaatide esitamine konkursile „Parim tarneahelajuht 2025“ on avatud ja tähtaeg on 3. aprill 2025.