• 19.08.10, 10:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kosovo riigiautod saavad Eesti firma seiresüsteemi

Sõidukite GPS jälgimissüsteemide arendaja OÜ Navirec nopib pärast mitmeaastast aktiivset tegutsemist Euroopa turul esimesi vilju - homme sõlmib nende koostööpartner Kosovo riigiga suuremahulise hankelepingu.
Leping hõlmab umbes 5000 Kosovo riigi käsutuses olevat sõidukit, mis varustatakse Navireci seiresüsteemiga. Navireci koostööpartneri kohustuseks jääb riigisõidukitele seadmete paigaldamine ja hilisem hooldus. "Detsembriks peaks jälgimisseadmed olema paigaldatud 2600 sõidukile," täpsustas Navireci suuromanik, ekspordi eest vastutav Silver Laus. "Kui me ennast hästi tõestame, võime tulevikus enda kätte saada veel umbes 5000 riigisõidukit."
Eestlaste pakkumine oli üks kallimaid
Laus ei soovinud täpsustada, kui suur on nende ja koostööpartneri võidetud riigihanke maht. "Hanke detailid on konfidentsiaalsed kuni lepingu allkirjastamiseni," vabandas Laus. "Seda võin küll öelda, et võitis mitte kõige odavam, vaid vastupidi - üks kallimaid pakkumisi. Kosovos valiti võitja mitte hinnapõhiselt, vaid puhtalt selle põhjal, mis on teenuse sisu."
Konkurendid koduturul suhtusid Navireci pürgimisse välisturgudele erinevalt. "On igati kiiduväärt, kui Eesti firma välisturgudele pürgib ja seal edukalt tegutseb, sest Eesti turg on ju väike," ütles OÜ Oskando juhataja Jaanus Truu. "Meie Navireciga Kosovo turul ei konkureeri, meie tegutseme Poolas, Ungaris, Bulgaarias, Leedus ja Rootsis oma edasimüüjate kaudu."
Seevastu Eesti turuliidri, OÜ GSMvalve ainuomanik ja juhataja Hans Alter ütles, et Kosovo riigihanke võitmine võib uudisena hea tunduda, aga see võib firmale ka väga halvasti lõppeda. "Kõigepealt tasuks ikka koduturul edukalt äri ajada, enne kui Kosovosse või mujale joosta," lausus Alter. "Navirec on tükk aega olnud maksuvõlglane, samuti ei ole nad suutnud õigeks ajaks esitada oma majandusaasta aruandeid. See näitab, et firmas asjad ei toimi ja midagi on mäda."
Laus: Kosovo riigihange tekitaski maksuvõla
Lausi kinnitusel tekkis neil maksuvõlg just seoses Kosovo riigihankega. "Riigihange kuulutati välja mullu detsembris ja et suurt hanget koju tuua, tuli meil oma suutlikkuse tõestamiseks teha investeeringuid," selgitas Laus. "Kokku investeerisime sadu tuhandeid kroone. Kui meie investeeringud oleksid veel suuremad olnud, siis oleks sellest hankest võinud saada meile tõsine komistuskivi."
Laus viskas kivi ka maksu- ja tolliameti suunas. "Kui Eesti firma teeb midagi suurt välisturul, siis hiljem taotakse vastu rinda, et näe, kui tubli firma meil on, aga mingit tuge riik protsessi käigus ei anna," rääkis Laus. "Näiteks ei olnud maksuamet absoluutselt nõus meile vastu tulema ja võlga ajatama. Hoopis jõuga püüti raha meilt kätte saada." Laus lisas, et nende maksuvõlga ei ole kordagi üles tõstatatud Kosovos.
Lausi sõnul sattusid nad Kosovo riigihanke karussellile tänu oma Makedoonia koostööpartnerile, kes on hästi kursis naaberriigis Kosovos toimuvaga.
Lausi kinnitusel on Navirec algusest peale olnud orienteeritud eelkõige välisturgudele. "Eestis pakume me klientidele komplektlahendust, välisturgudel müüme koostööpartnerite kaudu oma IT-teenust," lisas ta.
KOMMENTAAR
Hans Alter, OÜ GSMvalve ainuomanik ja juhataja
Meil oleks huvi osta ära Navireci äri Eesti turul ja selle raha eest võiks Navirec arendada oma tegevust Kosovos ja mujal välisturgudel. Meil on oskusteave, kuidas Eestis kasumlikult äri ajada, aga meil ei ole oskusteavet, kuidas äri ajada näiteks Kosovos.
Meie ja Navireci ärimudel on sootuks erinev. Nemad müüvad välisturgudel oma IT-tarkvara. Meie aga tahame ise turul olla, meil on oma organisatsioon.
Me arvame, et suudame ise oluliselt paremat teenust pakkuda kui teiste riikide partnerite kaudu. Lisaks Eestile tegutseme ka Lätis ja Leedus.
TAUST
*OÜ Navirec on asutatud 16.10.2006, omanikeks seitse Eesti eraisikut*Kuni 12.02.2010 kandis ärinime OÜ Tracking Center.Arendab ja toodab kõrgtehnoloogilist sõidukite positsioneerimise süsteemi Navirec.*Eestis on Navireci jälgimissüsteem paigaldatud ligi 2000 autole.*Tegutseb aktiivselt Lätis, Leedus, Makedoonias, Soomes ja Poolas, oma IT-teenusega on sisenemas Bermuudale ja Kariibi mere saarestikule.*Osales eelmise aasta detsembris Kosovos välja kuulutatud riigisõidukite seiresüsteemiga varustamise riigihankel koos Makedoonia koostööpartneriga. *Nende pakkumine tunnistati 13.08.2010 parimaks ja 20.08.2010 sõlmitakse hankeleping 5000 sõiduki varustamiseks seiresüsteemiga.*2009. aastal teenis 10 miljoni krooni suuruse käibe juures 0,2 miljonit krooni kasumit, 2008. aastal oli käive 7,6 miljonit krooni ja kasum 0,2 miljonit krooni.*On olnud umbes pool aastat maksuvõlglane, praegu on võla suurus 0,3 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele