Auto tehnoülevaatusel hakatakse koguma andmeid tegeliku kütusekulu kohta
Tänavu maist hakkavad tehnoülevaatuspunktid koguma sõiduautodelt ja väikestelt tarbesõidukitelt tegeliku kütusekulu või energiatarbimise andmeid, mis edastatakse euroopa komisjonile ja euroopa keskkonnaametile.
Andmeid hakatakse koguma üksnes uuematelt autodelt, vanemaid masinaid see ei puuduta. Foto: Virumaa Teataja/Scanpix
Andmete kogumist rakendatakse M1- või N1-kategooria sõidukitele, mis on esmakordselt registreeritud 1. jaanuarist 2021 ning mis on varustatud kütusekulu ja energiatarbimist mõõtvate pardaseadmetega.
Eesti Õliühingu teatel suhtuvad siinsed kütusemüüjad kriitiliselt ideesse kuvada tanklates lisaks kütuste liitrihinnale ka 100 kilomeetri läbimiseks kuluvat rahasummat. Küsitav on nii selle reformi vajalikkus, kui ka lahenduse efektiivsus, lisaks tuuakse välja mitmeid tehnilisi küsimusi, mis teeks selle muudatuse keeruliseks.
Eesti plaanib üle võtta direktiivi, mille jõustumisel peavad kütusemüüjad tanklates kuvama, kui palju maksab iga kütusega 100kilomeetrise teekonna läbimine.
Stabiilselt kõrge kütusehind on pannud inimesi otsima võimalusi, kuidas ühest punktist teise liikuda väiksemate kuludega ning seetõttu on lisaks elektriautodele kasvanud hüppeliselt huvi ka diiselautode vastu.
Maanteeameti tellimusel lõppes hiljuti veoautode üle õhu teljekaalu lugemise eksperiment, et kasutada kaasaegseid telemeetria- ja telemaatikalahendusi veokite massi seiramiseks. Selgus, et kauglugemisega sõiduki masside hankimine on igati teostatav juba täna autodes olevate seadmetega.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.