• 09.11.18, 11:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohalike teede rahastamine kuivab kokku

Järgmise aasta riigieelarve aruteludes Riigikogu majanduskomisjonis selgus, et kui 2016. aastal eraldati kohalikele teedele 59 miljonit eurot ja 2017. aastal 66 miljonit eurot, siis 2019. aasta eelarves on see summa kuivanud kõigest 51 miljoni euroni.
Kohalik tee Nissi vallas harjumaal.
  • Kohalik tee Nissi vallas harjumaal. Foto: Margus Taal/Scanpix
See on ligi 16% vähem kui eelmisel aastal ning eriti teravalt on selle vastu sõna võtnud reformierakondlasest Riigikogu liige Arto Aas, kelle hinnangul ei tohiks kohalikesse teedesse suunatud vahendeid tuleva aasta riigieelarvest mitte mingil juhul vähendada.
„Samal ajal on teada, et hinnad kasvavad Eestis kiiresti ja ehituste hanked kallinevad iga aastaga. Omavalitsuste kasvanud kulutused teedele, aga väiksemad tulud, tähendavad seda, et teedesse saab investeerida oluliselt vähem kui varasematel aastatel. Valitsus vähendab omavalitsuste teede vahendeid olukorras, kus kohalike teede investeeringuid tuleks hoopis suurendada,“ ütles Aas.
Aasa sõnul vaatab pea sama nukker pilt vastu kogu teede rahastamise eelarvest. 2016. aastal kulututati riigieelarves teedele kokku 300 miljonit eurot, 2019. aastal planeeritakse kulutada 335 miljonit. Kasv on kolme aastaga 11%, samas kui riigieelarve üldmaht on samal ajal kasvanud 45%.
„Teisisõnu pole Ratase valitsus suutnud hoida teede eelarvet riigieelarves samal tasemel kui varem. Riigieelarve küll kasvab kiirelt, aga investeeringute osakaal järjest väheneb. Faktide taustal mõjuvad Kadri Simsoni ja teiste keskerakondlaste ilukõned kohalike omavalitsuste ja maanteede rahastamise suurendamisest õõnsalt ja ebausaldusväärselt. Teod ja sõnad ei lähe kuidagi kokku,“ märkis Aas.
Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul tuleneb kohalike omavalitsuste teede toetuste vähenemine peamiselt asjaolust, et Euroopa Liidu toetuste eest tehtavad suuremad projektid hakkavad selleks toetusperioodiks lõppema, näiteks Tallinna Haabersti ristmiku, Gonsiori tee ning Reidi tee ehitused. Toetused kasvad taas uuel perioodil alates aastast 2021, kui saab alustada uute, EList kaasrahastatavate mahukate taristuprojektidega.
Iga-aastane toetus omavalitsuste teedele on viimasel ajal olnud stabiilne -  29,3 miljonit eurot aastas. KOV teedele lisandub veel juhtumipõhine toetus, mis sel aastal on 9 ja tuleval aastal 6 miljonit eurot. Siinkohal on oluline rõhutada, et 2016 ja 2017 juhtumipõhist toetust ei eraldatud.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele