2017. aasta III kvartalis alustas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) haldusmenetluse 25 vedaja suhtes, kelle autovedude kontrollimisel nii Eesti kui välisriikide teedel oli tuvastatud raskeid autoveoalaseid õigusrikkumisi, mille eest on karistatud vedajat või vedu teostanud autojuhti.
Tuvastatud raskematest rikkumistest esines kõige enam autojuhi poolt sõidumeeriku tööd häirida võimaldava seadme kasutamist, sõidumeerikus teise isiku juhikaardi kasutamist, mootorsõiduki või autorongi lubatud täismassi rohkem kui 20 protsendilisi ületamisi ning sõiduki tehnoseisundi puudusi või rikkeid, mille tõttu liiklusohutuse tagamiseks tuli sõiduk liiklusest eemaldada.
MKMi poolt alustatud haldusmenetluste eesmärk on välja selgitada, milliseid õigusaktidest tulenevaid meetmeid raskete rikkumistega vedajate suhtes rakendada. Menetluste käigus oli vedajatel võimalus esitada MKMile kirjalik selgitus toime pandud rikkumiste ja ettevõttes tarvitusele võetud abinõude kohta rikkumiste edaspidiseks vältimiseks.
27. novembril MKMis toimunud autokaubaveo komisjoni koosolekul vaadati läbi vedajate selgitused, mis olid haldusmenetluste raames MKMile esitatud.
Vedajate esitatud selgitusi arvesse võttes tegi autokaubaveo komisjon järgmised otsused:
1) 2 vedaja suhtes, kelle autovedudel tuvastati korduvaid mootorsõiduki või autorongi lubatud täismassi rohkem kui 20 protsendilisi ületamisi, otsustas komisjon teha MKMile ettepaneku peatada rikkumistega seotud mootorsõiduki kohta antud tegevusloa kehtivus ühele vedajale 2 kuuks ning teisele vedajale 1 kuuks;
2) 5 vedaja raskete õigusrikkumiste osas otsustas komisjon teha ettepaneku ERAAle kui autoveo tegevusloa andjale kontrollida vedaja vastavust vedaja tegevusalal tegutsemiseks kehtestatud nõuetele;
3) 1 vedaja osas, kelle autovedudel välisriigis oli tuvastatud autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete raske rikkumine, otsustas komisjon teha ettepaneku Tööinspektsioonile kontrollida ettevõttes põhjalikumalt autojuhtide töö-, sõidu- ja puhkeaja nõuetest kinnipidamist.
Autokaubaveo komisjon on moodustatud majandus- ja taristuministri käskkirjaga ning komisjoni töö eesmärk on vaadata läbi ja kontrollida autovedude korraldust reguleerivate õigusaktide ja rahvusvaheliste kokkulepete autoveoalaste rikkumiste juhtumid ning teha raskete rikkumiste ilmnemisel pädevatele asutustele ettepanekuid rikkuja suhtes asjakohaste haldusmeetmete rakendamiseks, et tagada autovedudel aus konkurents, liiklusohutuse tõhustamine ja õigusaktide järgimine. Komisjoni kuuluvad MKMi, Tööinspektsiooni, Politsei- ja Piirivalveameti, Maanteeameti, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni ja Autoettevõtete Liidu esindajad.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.