• 22.02.17, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paldiski LNG terminalile Euroopa Liit raha ei anna

Alexela taotles ligi 344 miljonit eurot maksva Paldiski LNG terminali projektile kuni 39% tuge Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondilt. Euroopa Komisjon teatas möödunud reedel viitega Klaipeda ujuvterminalile, et sellest rahastusvoorust Soome ja Baltikume regionaalse LNG terminali jaoks toetust ei anta.
Paldiski LNG terminalile Euroopa Liit raha ei anna
  • Foto: Andras Kralla
Paldiski terminali projekt hõlmab LNG ookeanilaeva vastuvõtmise- ja mahalaadimisvõimekuse loomist, 160 000 m3 suuruse veeldatud maagaasi hoidla rajamist (koos võimalusega tulevikus seda vajadusel laiendada 320 000 m3-ni), seadmeid LNG taasgaasistamiseks ja edastamiseks Balticconnectori kaudu nii Soome kui Eesti ja Läti gaasivõrkude suunal ning LNG pealelaadimisvõimekuse loomist väiksemate laevade, veoautode kui ka raudteevagunite jaoks.
Alexela Group juhatuse liikme Marti Hääle sõnul oli Euroopa Liidu nüüdne teade Leedu peaministri viimaste sõnavõttude valguses aimatav. „Oleme arendanud Paldiski projekti vastavalt Läänemere regiooni valitsuste kokkulepitud BEMIP mängureeglitele, mille raames on tehtud ka regionaalse terminali asukohavalik ning saavutatud Eesti ja Soome valitsuste vahel Balticconnectori ja Paldiski LNG terminali puudutavad kokkulepped,“ selgitas Marti Hääl pressiteate vahendusel.
Tema sõnul on aga Leedu iseseisev otsus rentida ajutiselt LNG terminal väljaspool BEMIP kokkuleppeid mõjutanud ka EL otsuseid. „Selge on see, et sellises olukorras muutub ka erakapital ettevaatlikuks, kui regionaalsel turul ei järgi kõik kokkulepitud mängureegleid ning riik võib iga hetk maksumaksja rahaga asuda turgu moonutama,“ selgitas Marti Hääl.
Alexela jätkab projektiga
Samas kinnitasid tema sõnul Euroopa Komisjoni kõrged ametnikud ka veel möödunud nädalal Paldiski projekti osas toimunud kohtumistel projektile jätkuvat toetust. „Täna on Baltikumis ainsana toimimas Klaipeda ujuvterminal, mille rendileping lõpeb 2024. aastal ning selleks ajaks peab regionaalne LNG-terminal olema valminud. Alexela arendatav Paldiski LNG terminal on majanduslikult ning logistiliselt kõige parem valik Soome ja Balti riikide seas,“ sõnas Marti Hääl.
Marti Hääle sõnul jätkab Alexela LNG-terminali projekti arendamist. „Kui Euroopa Liidu otsus on osa uuest lähenemisest, et LNG terminalide rajamine regioonis riigiabi ei saagi, siis eeldame ka Klaipeda kulude sotsialiseerimise lõpetamist Leedus. Selles valguses saame jätkata oma projektiga, kaasates erakapitali terminal rajamiseks,“ sõnas Marti Hääl. Tema sõnul on see tõenäoline areng, sest Paldiski LNG terminal on Euroopa Liidu poolt BEMIP raames valitud sobivaimaks asukohaks regionaalse LNG terminali puhul.
„Sünergia, mis tekib Balticconnectori, LNG terminali, gaasielektrijaama, tuulepargi ja hüdropumpjaama koosmõjus, loob energiaintensiivsete tööstusinvesteeringute jaoks Paldiskis kogu regiooni mõistes unikaalse keskkonna ja lisaks pakub täna puuduva lahenduse meie regiooni desünkroniseerimiseks Venemaa elektrisüsteemist,“ sõnas Marti Hääl.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele