• 22.12.15, 12:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õlletehase jõuluaegsele tarnekindlusele pannakse alus aasta varem

Et tagada tänavuse Pühadeporteri tarnekindlus, algas Saku Õlletehases ettevalmistus juba eelmise aasta sügisel, kui algas 12 kuud laagerdunud õlle tootmine. Tehase laos algavad jõuluperioodi ettevalmistused siiski alles novembri keskel.
Saku Õlletehase müügidirektor Jaan Härmsi kinnitusel on saavutatud tarnekindluses väga head tulemused.
  • Saku Õlletehase müügidirektor Jaan Härmsi kinnitusel on saavutatud tarnekindluses väga head tulemused. Foto: Andras Kralla
Kui palju on jõulueelsel kõrghooajal müük suurem aasta keskmisest või madalamatest kuudest?
Jaan Härms, Saku Õlletehase müügidirektor: Detsembri, ehk pühadehooaja müük on tegelikult samal tasemel aasta keskmisega. Kuid võrreldes eelnevate ja järgnevate kuudega - oktoober-november ning jaanuar-veebruar - on müügimahud traditsiooniliselt ligi viiendiku kõrgemad.
 
Kui palju on tehase laoseis sellel ajal erinev võrreldes tavakuudega?
Jaan Härms: Tipphooaeg – seda ka laoseisu arvestuses – on meie tööstusharus traditsiooniliselt siiski suvi, mitte niivõrd talvised pühad. Kuid loomulikult valmistume ka talvehooajaks, sh suurendame hooajaliste toodete osakaalu.
 
Milliseid väljakutseid esitab hooajalisusest tingitud müügimahu kasv?
Jaan Härms: Müügi planeerimisel on esmatähtsusega tagada kõigi toodete aastaringne saadavus, sh hooajaliste kõrghetkedega arvestades. Tänavu oleme suutnud täita aastaringselt pea kõik klientide tellimused ja oleme tarnekindluse osas saavutanud väga hea tulemuse.
 
Millest lähtuvalt teete müügi- ja tootmismahu prognoose tipphooajaks?
Jaan Härms: Peamiselt kahest aspektist – esmajärjekorras hooajatoodete kampaaniatest lähtuvalt, aga loomulikult ka lähtuvalt konkurentsiolukorrast.
Huvitav teada
Saku Õlletehase mahud
Müüb detsembris siseriiklikult üle 10 miljoni liitri
See teeb 20 miljonit pooleliitrist pudelit, milleks on vaja miljon kasti
Kokku mahub see kõik 25 000 alusele, ehk pilgeni täis tuleb laadida pisut üle 800 kaubaauto
Sama kogus saadetakse ka Eestist ekspordiks
Millal algavad tootmises ja logistikas ettevalmistused jõuluperioodiks?
Marika Tungel, Saku Õlletehase tootmisdirektor: Jõulueelsed tootmismahud on üldjoontes aasta keskmisega üsna sarnased ja toodame regulaarse tootmisplaani järgi. Küll on aasta lõpu ajal tavapärasest suurem Pühadeporteri ja Pühadepruuli osakaal. Laos algavad jõuluperioodi ettevalmistused novembri keskel – vaatame üle tööjõu, masinate jm vajaduse ja koostame plaani kõikide vajaduste katmiseks. Siis paneme paika ka detsembrikuu töögraafikud, et intensiivsemaid perioode sujuvalt katta.
 
Millal algab jõuluperioodi toodangu lattu tootmine?
Marika Tungel: Villisime meie heleda pühadeõlle Pühadepruuli esimese partii oktoobri alguses. Laoseisu hoiame optimaalsena ja väga suuremahulist ning pikaajalist ettetootmist ei toimu, kuna soovime tarbijatele võimalikult värsket toodangut pakkuda.
Küll aga on pikema tootmisprotsessiga meie tänavune Pühadeporter. Selle, piiratud koguses valminud 12 kuud laagerdunud porteri tootsime juba 2014. aasta sügisel.
 
Kuidas tagate tipp-perioodil vajaliku ressursi – kas töötajatel on ajutine töökoormuse kasv või palkate ajutist lisatööjõudu. Kui kiiresti toimub vajalik väljaõpe?
Marika Tungel: Meie tipphooaeg langeb ajaliselt vahemikku aprillist augusti lõpuni. Siis kaasame igal aastal ka tähtajaliselt lisatööjõudu. Sõltuvalt töö iseloomust võib väljaõpe kesta ühest kaheksa nädalani.
Talvisel perioodil saame planeerida tootmistegevust, et otsest vajadust suuremahuliseks lisatööjõuks pole. Küll aga on tõsi, et mõnevõrra tuleb ka tööprotsesse mugandada, kuna jõulude ajal poelettidelt leitavad kinkepakid on meie töötajate käsitöö tulemus.
 
On teil protsessid, et koormuse kasvades ja/või ajutise tööjõu lisandudes ei kasvaks vigade hulk näiteks komplekteerimises?
Marika Tungel: Meil töötab igas vahetuses kontroller, kelle ülesanne on kontrollida üle kõik väljuvad valmiskomplekteeritud kaubaalused ning avastatud komplekteerimisvigade kohta on meil eraldi võtmenäitajate fail. Need võtmenäitajad vaadatakse üle igapäevaselt ning kui esineb vigade tõusu, siis sellele koheselt ka reageerime.
Tarnekindlus on meie igapäevases äritegevuses määrava tähtsusega ning seetõttu on ka kõik protseduurid – tööjuhendid, eelnev väljaõpe ja täiendkoolitused – kohaldatud selliselt, et koormuse kasvades või lisatööjõu ajutisel lisandumisel ei kasvaks vigade hulk.
 
Milliseid võtmenäitajaid tipp-perioodil jälgite ja kui sageli toimub näidikute analüüs ja vajalike muudatuste tegemine protsessides?
Marika Tungel: Rakendame kogu tootmistsükli vältel LEAN-juhtimise, ehk kulusäästlikkuse põhimõtteid. Tulenevalt sellest jälgime võtmenäitajaid vahetustepõhiselt igapäevaselt nii tipp- kui tavahooajal. Vaatleme nii päeva-, nädala-, kuu- ja aastakohaseid võtmenäitajaid, võrdleme muutust eelmise aastaga ning andmete põhjal kavandame tegevusi, et protsesse pidevalt parendada.
 
Kus tekivad tippajal peamised probleemsed kohad?
Marika Tungel: Eesti tööjõuturul on juba mitmel viimasel aastal tunda töökäte vähesus ning eriti avaldub see tipphooajal, mil kvalifitseeritud tööjõu leidmine on problemaatiline. Oleme sellest lähtuvalt toonud värbamise alustamist varasemaks.
 
On teil tipphooajaks eraldi nõudmisi ka jaotusvedude partneritele?
Marika Tungel: Me ei saa tegelikult tuua välja eraldi nõudmisi tippajaks. Kuna meie eesmärk on tagada kliendile kaup igal ajal kvaliteetselt ja õigeaegselt, siis jälgime kõike neid protsesse – aluste komplekteerimine, autode liikumised jm. Kõik peab toimima sujuvalt igal ajal ja iga kell. Seega, kui tuleb ette tõrkeid tarneprotsessis, siis proovime koos partneritega kõik need küsimused koheselt lahendada.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 11.01.16, 12:24
Saku Õlletehas rajab kahe miljoni euroga automatiseeritud laosüsteemi
Saku Õlletehas uuendab ligikaudu kahe miljoni suuruse investeeringuga oma laosüsteemi, muuhulgas paigaldatakse tehase territooriumil asuvasse laohoonesse robottransporteritele tuginev ning seeläbi efektiivsust oluliselt tõstev kaubaaluste ladustamise süsteem.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Enimloetud

1
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
2
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
3
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
4
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
5
Saated
  • 03.12.24, 08:19
Suurprojektid annavad uue hoo Tallinna Sadama kasvule
6
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele