• 01.04.15, 11:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata 1. aprilli transpordi ja logistika libauudiseid

1. aprillil saadavad ettevõtted ridamisi teateid fantastilistest (äri)ideedest ja sündmustest. Koondame kokku ülevaate, mida on välja mõeldud sellel aastal. Ülevaade täieneb jooksvalt.
Tallinna Sadam sõlmis riigiga lepingu Eesti saarte lennuliikluse teenindamiseksTallinna Sadam  sõlmis riigiga kokkuleppe  mandri ja Eesti suursaarte vahelise lennuliikluse  teenindamiseks
Vastavalt kokkuleppele Eesti riigiga hakkab  alates 1.oktoobrist 2016 AS Tallinna Sadam juba varem kokkulepitud laevaühenduse kõrval teenindama  ka lennuliiklust Eesti suursaarte ja mandri vahel.
AS Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul  oli  riigil soov koondada kogu mandri ja saarte vaheline liikluse organiseerimine ühe ettevõtte kätte. Antud muudatus aitab efektiivsemalt tagada  teenuse pakkumise ning loob paremad võimalused teenuse tarbijatele. „Saaremaa ja Hiiumaa elanikud ning saarte külalised  saavad alates 1.oktoobrist 2016 kasutada kombineeritud võimalusi liiklemiseks mandri ja saarte vahel, näiteks sõites üks ots laevaga ning teine ots lennukiga,“ selgitas Kaljurand.
Ain Kaljuranna  teatel plaanib AS Tallinna Sadam lennuliikluse teenindamiseks vajalikud lennukid tellida   samadelt ettevõtetelt, kes ehitavad sadamale ka laevad ehk Remontowa tehaselt Gdanskist ning Sefinelt Türgist.   „ Peame mõtlema oma ettevõtte kõrval ka oma koostööpartneritele, kes samuti vajavad uusi väljakutseid.  Tänapäeva kiiresti muutuvas maailmas otsivad ettevõtted uusi võimalusi oma toodete ja teenuste arendamiseks. Nagu Tallinna Sadam saab kätt proovida nii laeva kui lennuliikluse organiseerimisel, siis laevatehased jällegi laevade kõrval ka lennukite ehitamise näol,“ märkis Kaljurand.
Otsuse tegemisel laevatehaste kasuks mängis rolli ka hiljuti väljakuulutatud parvlaevade nimekonkurss. „ Nüüd saame laevadele pakutavaid nimesid ära kasutada ka lennukitele nimede panemisel ning selleks otstarbeks ei ole vaja uut konkurssi välja kuulutada, pealegi oleme otsustanud kasutada nii laevade kui lennukite puhul sarnaseid sisekujunduselemente, “ lisas  Kaljurand.
Uuendusena saab lennukite pardal olema ka lennukikapten hüljes Ülo mängutuba lastele.
Alates 1.oktoobrist 2016 saab mandri ja saarte vahel liikuda kokku 4 uue parvlaeva ning 2 uue lennukiga.
Tarbijakaitseamet võtab fookusesse uued lennutranspordi teenusedTarbijakaitseamet hakkab kontrollima värskelt Eesti turule lisandunud transporditeenuste kvaliteeti. Esmajärjekorras võetakse luubi alla Omnivairi Hiina-lennud ja Estonian Airi kuumaõhupallid.
Ametnikud hakkavad kontrollima uue lennufirma Omnivairi Eesti ja Hiina vahelisi lende, millega Omniva lubab Hiinast tellitud kauba kiiremini kohale toimetada. Inspektorid hakkavad nimetatud reisidel kaasas käima, et veenduda teenuse kvaliteedis ja tingimustest kinnipidamises. Rikkumise tuvastamisel on ametil õigus teha ettekirjutus ja konfiskeerida isiklikuks tarbeks kõik nõuetele mittevastavad tooted.
Ametnikud teevad järelevalvet ka Estonian Airi lennuparki lisandunud kuumaõhupallide üle. Kontrollide eesmärk on veenduda, kas klientidele pakutav teenus vastab lubatule. Näiteks lubab ettevõte, et iga lennu sihtkoht on üllatus, sest kogu lennu pikkus ja maandumine sõltub tuule suunast ning kiirusest.
Tarbijakaitseameti ülesanne on hinnata, kas üllatussihtkohad on piisavalt üllatavad. Samuti kontrollivad ametnikud, kas klientidele lubatud romantiline tähistaevas on piisavalt romantiline või on tegemist ebaausa kauplemisvõttega. Ametnikud teevad kontrolle koos oma elukaaslase või abikaasaga, et tagada nende romantiline meelestatus.
Nissan GYM – jõusaal ratastelNissan on tuntud oma uuenduslike juhi abisüsteemide poolest, kuid nüüd on ettevõttest saanud esimene autotootja, kes pakub võimalust need kõik korraga välja lülitada.
Nissan astus sellise julge sammu sooviga parandada juhtide füüsilist vormi, sest hiljutine uuring näitas, et Euroopa on juhtide tervisliku eluviisi poolest maailmas viimaste seas.
Uus funktsioon GYM, mis võetakse kõigepealt kasutusele crossover’ite segmendi lipulaevade X-Traili ja Qashqai varustuses, võimaldab kõik juhi abisüsteemid nupust välja lülitada, et roolitagune tegevus meenutaks rohkem jõutreeningut.
Peale Nissani uuendusliku iseparkimissüsteemi lülituvad välja ka paljud täiesti harjumuspärased funktsioonid, nt roolivõimendi ja elektriaknad. Ka gaasi-, piduri- ja siduripedaali vajutamine nõuab pärast GYM-nupu allavajutamist lisapingutust ning käikude vahetamine muutub raskemaks.
Sõiduki meelelahutussüsteemi ja uue Gym And Gorakenduse abil saate treeningu käigus kulutatud kalorite üle arvet pidada.
Uus funktsioon võeti kasutusele ajendatuna Rootsis asuva Lura ülikooli uuringust, mis näitas, et üha sagenevate ummikute tõttu veedavad autoomanikud Euroopas järjest rohkem aega rooli taga, mistõttu nende kehakaal suureneb ja sportlik vorm halveneb.
Nissani klientide heaolu osakonna direktor dr P. Taka kommenteeris otsust: „Suhtume oma klientide tervisesse ja heaolusse väga tõsiselt – tahame ju, et nad elaksid kauem ja ostaksid rohkem autosid. Seepärast töötasime välja süsteemi, mis aitab kõnealust eesmärki saavutada.
Isesõitvate autode tulek laiendab GYM-funktsiooni kasutusvõimalusi veelgi. Tulevikus saab juhtimisfunktsiooni autole üle anda ning juht ise saab kasutada sõiduki juhtseadiseid nagu jõusaali varustust. Rooli abil on võimalik treenida biitsepseid ning uue konstruktsiooniga pedaalid võimaldavad teha jalgadega nii tõmbeid kui ka vajutusi.”
Nissan kasutab süsteemi arendamisel paljude fitnessiekspertide abi. Personaaltreener Raol Pofil, kes juhib Pariisi fitnessiklubi Le Mensonge, lausus: „Nissan palus mul arendada välja programmi, mis aitaks sõidukijuhtidel põletada rohkem kaloreid ja vähendada kehakaalu mugavast autost lahkumata. Minu programm aitab põletada keskeltläbi 1415 kalorit nädalas.”
Nissani Euroopa tehnilise keskuse insenerid on ehitanud neli GYM-funktsiooniga Nissan X-Traili prototüüpi. Visuaalselt erineb selline sõiduk tavasõidukist ainult ustesse paigaldatud liugklappide poolest, mida avades saab tuulesuunajaid käsitsi reguleerida.
Pildil on hispaanlane Juan D’Aprilia, kes oli üks neljast Nissani katses osalenud kliendist. Ta kaotas GYM-funktsiooniga X-Traili roolis üheksa kuuga 22 kilo.
„Ma ei teinud midagi muud, kui sõitsin Barcelonas iga päev ringi,” ütles ta. „Ent sellega on mu elu tundmatuseni muutunud – mu vööümbermõõt on vähenenud 20 cm võrra ja mul on nüüd võimsad biitsepsid. Mul on nüüd ka sõbratar, aga see võib vabalt tulla sellest, et talle meeldib mu auto väga.”
Tänu edukale katsele otsustas Nissan tehnoloogia kohe tootmisse saata. Klientidele antakse esimesed uue varustusega sõidukid üle 1. aprillil 2015. Esimest partiid GYM-funktsiooniga autosid saab liisida soodustingimustel intressiga APR 1%.
 
Estonian Air uuendab oma lennukiparki
Alates 1. aprillist 2015 täieneb Estonian Airi lennukipark Eesti käsitööliste valmistatud uute kuumaõhupallidega. Esialgu on plaanis tellida 5 kuumaõhupalli ning aasta lõpuks kogu lennukipark välja vahetada. Estonian Airi juhatuse liikme Indrek Randveeri sõnul tegi lennufirma sellise otsuse, et vastu tulla klientide soovile nautida mugavamat lendu.
Uut lennukogemust saavad reisijad nautima hakata juba 2. aprillist. Kõik selle nädala reisid toimuvad Randveeri sõnul ainult kuumaõhupallidega.
Kuumaõhupalli eelised lennukiga võrreldes:
•         Lennuk vajab tunnise lennu jaoks 25kg kütust, kuumaõhupall vaid 10kg•         Lennukiga võrreldes on kuumaõhupalli õhkutõus vaevu tuntav•         Kuumaõhupalliga lendamine on palju hääletum•         Kõikidele Tallinna elanikele on lennusõit tasuta•         Istekohad pallis ei ole nummerdatud – igaüks saab valida omale meelepärase koha•         Palavate ilmadega töötab ventilatsioon ka ilma elektrita ja lubame, et palliga lennates umbne ei hakka.
Lisaks eelpool mainitule saab kogu lennusõidu vältel nautida kaunist maastikku, rahulikult puhata ja lõõgastuda ning õhtutundidel ka romantilist tähistaevast jälgida. Kõige põnevam on see, et iga lennu sihtkoht on üllatus, sest kogu lennu pikkus ja maandumine olenevad tuule suunast ning kiirusest.
Estonian Airi ostavad Tallink ja Ülemiste City
Tallinki Estonia Airi erastamise plaanidega ühines sel nädalal ka Ülemiste City arendaja Mainor Ülemiste.
"Kuna Ülemiste Citysse on aina rohkem vaja tuua ettevõtteid välismaalt, kes oma Euroopa kontorid ja tugiteenuste üksused Eestisse koliksid, siis on Estonian Airi erastamise juures partnerina olemine igati mõistlik," sõnas ettevõtte nõukogu esimees Ülo Pärnits. Tehingu järel laieneb Ülemiste City territoorium tublisti, võttes enda alla kogu territooriumi Suur-Sõjamäe tänavast kuni lennujaama servas asuva Estonian Airi kontorini.
Pärnitsa sõnul on ettevõte ühtlasi huvitatud enamusosaluse omandamisest AS-is Tallinna lennujaam, millega laieneks Ülemiste City territoorium kuni Mõiguni.
Omniva hakkab Hiinast kaupa tarnima otselennugaAlates 1. aprillist alustab Omniva regulaarsete lendudega Eesti ja Hiina vahel, et oma klientidele kiiremini kätte toimetada nende Hiinast tellitud kaubad.
Lennud toimuvad iga nädala kolmapäeviti väljumisega Tallinna lennujaamast kell 17.00 ning lennatakse kas Pekingisse, Shanghaisse või vajadusel ka Hongkongi. Tagasiteel teeb lennuk vahemaandumised Riias ja Vilniuses, et kohale tuua ka Läti ja Leedu aadressidele tellitud pakid.
Omnivairi nime kandev ning nii reisijate- kui kaubaveoks kohandatud Boeing 777-200 on esimene omataoline Eesti lennuregistris ning kannab registrimärki ES-OMN. Lennuk koos meeskonnaga renditakse Hiina lennukompaniilt China Southern Airlines. Hiina lendudele saavad kõik huvilised osta pileteid kõikidest postkontoritest üle Eesti, ühe otsa piletite hinnad algavad 300st eurost.
 
Itella SmartPOST viib autovabal päeval pakid kohale ühistranspordiga Itella SmartPOST tähistab täna autovaba päeva. Kõik ühe linna siseselt saadetavad postipakid viiakse sel päeval kullerite poolt pakiautomaatidesse ühistranspordi või jalgrattaga.
“Eelkõige tähendab see lisatööd suuremates linnades, kus pakisaatmist ühe linna siseselt on rohkem ning vahemaad pikemad,” rääkis Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa. Autovaba päeva tähistamiseks on ettevõte palganud üle Eesti juurde nelikümmend kullerit.
“SmartPOSTi pakiautomaadid asuvad kaubanduskeskuste sisepindadel ning need jäävad ka ühistranspordiga lihtsasti ligipääsetavatesse kohtadesse. Mõnel juhul tuleb siiski lisaks ühistranspordile pakkide kohaleviimiseks kasutada ka ettevõtte sümboolikaga siniseid jalgrattaid,” lisas Eelmaa.
Varasemalt on Itella SmartPOST autovaba päeva tähistanud ühise jalgsimatkaga ümber ettevõtte sünnilinnas asuva Viljandi järve. “Tänavu otsustasime sammu edasi astuda ja sellega ka linnapildis rohkem silma paista ja inimestele eeskujuks olla. Loodame omalt poolt kaaskodanikelt vastutulelikku suhtumist, et postipakkidega kulleritele bussis või trollis ka istet pakutaks,” kirjeldas Eelmaa.
Itella SmartPOST OÜ on osa Posti Grupist, mis pakub kaupade- ja informatsioonivoogude korraldamise lahendusi. Grupp tegutseb kirjade, informatsiooni ja kaupade logistika valdkonnas Põhja- ja Kesk-Euroopas ning Venemaal.

Seotud lood

Uudised
  • 02.04.16, 01:01
1. aprilli transpordi ja logistika libauudised
1. aprill oli naljapüha ka logistika- ja transpordivaldkonnas, kust laekus hulga pressiteateid libauudistega. Ülevaade, mida seekord välja mõeldi.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele