Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit (IRU) on suutnud algatada Euroopa Komisjoni uurimise Saksamaa seaduse kohta, mis kehtestas nii Saksa kui välisvedajatele miinimumpalga nõude.
Saksamaal hakkas 1. jaanuarist kehtima uus miinimumpalga nõue, mis näeb ette vähemalt 8,5 eurost tunnitasu kõikkidele riigi territooriumil töötavatele maanteevedude autojuhtidele. IRU on teinud info puudulikkuse tõttu ettepaneku seaduse nõuete täitmine edasi lükata. IRU väitel ei ole kõiki osapooli jõutud piisavalt teavitada uuest seadusandlusest. IRU ettepanekul on uurimise algatanud ka Euroopa Komisjon.
Saksamaa ametivõimude tõlgenduse järgi kehtib uus kord kõikidele rahvusvahelistele veokitele, isegi kui nad viibivad riigis vaid mõne tunni transiiti teostades. IRU hinnangul on ebaõiglane määrata ettevõtetele kuni 500 000 euro suurune trahv, kui seaduse kohta puudub juriidiline selgus.
IRU väitel ei ole uuest seadusest piisavalt teavitatud. Infot on vähe ning seegi peamiselt saksakeelne. Autojuhtide registreerimiseks on antud ainult üks faksi number. Selgusetuks jääb ka meetod, kuidas arvestatakse miinimumpalka väljaspool Saksamaad registreeritud ettevõtete autojuhtidele.
Euroopa Komisjon ootab Saksamaa ametivõimudelt vastuseid 21. veebruariks.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni TIR osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul on Saksamaa miinimumpalga seadus küll kohatu, kuid praegu see siiski kehtib endiselt. Samas ei ole tema kinnitusel veel kuulda olnud, et mõni Eesti autovedaja oleks selle seadusega Saksamaal vahele võetud.
Seotud lood
Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit (IRU) andis teada, et Saksamaa leevendas miinimumpalga nõudeid autovedajatele.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.