• 24.09.15, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva esimese poole kokkuvõte

Kokkuvõte Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva eismesest poolest.
Päeva esimeses pooes rääkis foorumi moderaator Raivo Vare oma avaettekandes, et Eesti maanteetranspordi valdkond on väljakutsetest hoolimata edulugu, kuid selle hoidmiseks tuleb tööd teha.  Po~himo~ttelised valikud vo~iksid olla spetsialiseerumine, teatud sihtturule keskendumine vo~i efektiivsuse kasvatamine. Ka ei ole maanteetranspordi valdkonnal mõtet karta Rail Balticut, vaid pigem mõelda, kuidas koostööd teha.
Telemaatikaekspert Robert Holm Ecofleet’ist rõhutas, et kaasaegne maanteetranspordis kasutatav tehnoloogia pakub juba liiga palju infot ning veofirma juht peab valima teatud edukuse võtmemõõdikud, mida jälgida. Autojuhi ja firmajuhi jaoks on need erinevad. Autojuhi jaoks on olulisimad mõõdikud o¨ko-juhtimine, mida mõjutavad ku¨tusetarbimine, pidurdus, kiirendus, ja¨rsud po¨o¨rded ja tu¨hika¨igul to¨o¨tamine. Veofirma tippjuhi jaoks aga nädalaraportid, häireteavitused ning võimalus avada teatud toimingu mõõdikud soovi korral täies mahus.
Neste tehnilise eksperdi Tuukka Hartikka sõnul kohustab EL alternatiivku¨tuste direktiiv tootjaid evitama turul alternatiivku¨tuseid. Kas maagaas, elekter vo~i biodiisel – seda otsustab iga liikmesriik ise. Kuid lo~pptulemusena saab turul olema lai valik ku¨tuseid, mis võib veokijuhi segadusse viia. Soomes kasutatakse eriti uuenduslikku su¨steemi, kus pump ja auto u¨hendatakse la¨bi elektroonikaseadme. Auto vahetab informatsiooni tanklaga ja tankla valib automaatselt o~ige ku¨tuse.
Cem Kizilkaya Scania Transpordilaboratooriumist toonitas, et kuigi viimase põlvkonna veokite kasutamine aitab kaasa veofirma efektiivsusele, tuleb kõige rohkem panustada juhtide koolitusse. Näiteks sõites 80km/h asemel 90km/h võidad vaid 1% aega, kuid kaotad 10% kütusekulus ja kasvatad surmavate õnnetuste tekke ohtu koguni 40% võrra.

Seotud lood

Uudised
  • 23.09.15, 14:12
Vaata Autoveonduse Otsustajafoorumi ettekandeid
24. septemebril toimus Autoveonduse Otsustajafoorum, kus räägiti, kuidas kasvatada sektori konkurentsivõimet 2016. aastal. Vaata ettekandeid.
Uudised
  • 24.09.15, 17:00
Pildid: Autoveonduse Otsustajafoorum
Autoveonduse Otsustajafoorum tõi tänavu kokku 150 autoveodnuse ostustajat.
Uudised
  • 24.09.15, 22:28
Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva teise poole kokkuvõte
Foorumi päeva teises pooles toimus vedajate ja ekspedeerija osavõtul ümarlaud.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele